Beklager stavefeil i overskriften, ser ikke ut til at det går an å endre i ettertid?

God dag,

Jeg har fått hjerneteppe og kan ikke engang etter googling komme på hva dette platematerialet heter.

Det sitter i tak og på vegger i et rom som skal totalrenoveres.

Akkurat der jeg har tatt bildet har et veggfast skap sittet.

Hva heter platen? Det burde vel gå fint å etter grunnarbeid lime reparasjonstapet og male oppå denne?
 
  • Vegg med usikker platesort, tidligere dekket av et fastmontert skap, viser tegninger og skriblerier på en lys brun overflate.
Masonite
 
  • Liker
trasker og 3 andre
  • Laddar…
Jeg ville derimot ikke ha satt opp renoveringstapet på det, 6mm (eller 13 om det er plass) gips hvis man vil ha det bra.
 
  • Liker
Anna_H
  • Laddar…
Masonite som sagt. Sier også gips først.
 
Sist redigert:
Sponplate
 
  • Liker
Tobzter
  • Laddar…
T TheGame skrev:
Sponplate
Feil.
 
Düsseldorff
Det er masonite. På med gips hvis det får plass. Ta ellers ned masoniten.
 
Anna_H Anna_H skrev:
Feil.
Vet du hva slags plate det er?
 
Jeg ville sagt hard trefiberplate allment kalt masonitt på folkemunne. Men siden masonitt er et produktnavn, akkurat som frigolit, skal man egentlig si hard trefiberplate. Hadde min bygglærer på 4-årig teknisk linje i videregående fått høre masonitt eller frigolit, ville han gått i taket....
 
T TheGame skrev:
Vet du hva det er for plate?
Det er allerede besvart i tråden. Sponplate er ikke blank som denne.
 
Düsseldorff
R roli skrev:
Jeg ville si hard trefiberplate, allment kalt masonitt på folkemunne. Men da masonitt er et produktnavn, akkurat som frigolit, så skal man egentlig si hard trefiberplate. Hadde min bygglærer på 4-årig teknisk linje i gymnaset hørt masonitt eller frigolit, så hadde han gått i taket....
Flaks at din bygglærer ikke er her da, og at masonitt har blitt synonymt med materialet, akkurat som galon, plexiglass, lypsyl, frisbee, post-it, tipp-ex, rollerblades og gladpack.
 
  • Liker
roli
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Det er allerede besvart i tråden. Sponplate er ikke blank som denne.
Blank? Jeg ser ingenting blankt.
Kan meddele alle at jeg har både sponplate og masonittplater på veggene hjemme og det der er mer lik sponplaten, synes jeg da det ser ut som på bildet.
Men noe av det er det er det og svaret til TS er at å gipse på det blir best som allerede skrevet.
 
Enig med deg, det finnes mange produkter hvis navn har blitt synonymt med produktet. Bruker selv masonit og frigolit så lærerens frustrasjon ved bruken av navnene gikk ikke inn....
 
  • Haha
Düsseldorff
  • Laddar…
Kovalevy! (på finsk...)
 
useless useless skrev:
Masonite
Så heter det ja! Takk!
 
Stefan N Stefan N skrev:
Jeg ville imidlertid ikke satt renovasjonstapet på det, 6mm (eller 13 om det er plass) gips om man vil ha det bra.
Jo det var jo det med plassen, det sitter et vindu på den veggen og jeg må nok bytte vindusfôr? om jeg setter gips utenpå men det er jo bare ett vindu så det går jo raskt. Det er en del uttak og annet som trenger å plugges igjen så gipse dem går nok raskest uansett!

Takk for hjelpen!
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.