Er ute etter et hurtigherdende lim som jeg så snekkeren bruke.

Han la på litt lim og så sprayet han på det som med en hårsprayflaske etter det satte han sammen bitene.. trykket en stund og vips så satt de sammen..

Noen som vet hvor man kan få tak i dette, hva det heter eller om det finnes noe annet bra hurtigherdende lim?

Var det tre han limte brukte han sannsynligvis polyuretan trelim. Det herder ved hjelp av fuktighet.

Tror det var et hurtiglim f.eks. fra Loctite han brukte og sprayet på en akselerator.

Vanlige polyuretanlim pleier man å spraye vann på med en blomstersprayflaske. Finnes i vanlige byggevarebutikker og koster kanskje en hundrelapp. Pu-lim herder med hjelp av fuktighet.

Det finnes mange andre eksklusive lim med særegenskaper for spesialtilfeller, men de pleier å være dyre og ha kort holdbarhet.

finnes noe som heter "Mitre bond" men husk at det inneholder isocyanater som så vidt jeg har forstått kreftfremkallende

http://www.axminster.co.uk/product-Wudcare-Mitre-Fix-Adhesive-22664.htm

selges via LGcollection i Sverige men de selger ikke til privatpersoner men de selger til bla beijer som kan ta hjem til deg, koster ca 350:- for 1 flaske lim og aktivator

Pu-lim vil jo ha litt fukt, men om de er spesielt hurtigherdende vet jeg ikke om jeg kan være enig i. Tror mer på forslagene om noe spesiallim.

Jepp det var tre han limte. Skal sjekke rundt i butikker etter de limene dere har foreslått, da jeg trenger det ganske umiddelbart. Snekkeren kommer tilbake etter nyttår, og da skal jeg spørre ham :)

Bostic Trelim er nok det mest vanlig forekommende PU-limet. Du trenger nok ikke lete så lenge...

Berliner
Otto Chemie`s "Rapid" er hard etter 5 min. d^_^b

Berliner

C
Helt klart et cyanoakrylatlim og en accelerator.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.