useless useless skrev:
Som jeg trodde da... Ifølge bildene skal skruene brukes for å feste markisen i veggfestet. Skruer for å feste festet i veggen følger ikke med, det må man skaffe selv ut fra forutsetningene på stedet.

Hvordan skal det gå til? Om vognboltene opptar hullene i veggfestet? Så man skal bruke medfølgende bolter pluss ytterligere skruer for å få festet markisen i veggen?

Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Takk. Hva kan det tenkes å være for skruer? Franske treskruer? Burde det funke?

Er det trepanel?
Hvor tykk er trepanelet?
Hva er bak trepanelet?
Etc?

• Liker
Hammare&Spik
  • Laddar…
Det skal gjennom falspanelen (tre) og inn i denne bærbjelken

• Bygningsarbeider jobber ved et vindu i en fasade under bygging, med trepanel og isolasjon synlig.
Demmpa Demmpa skrev:
Er det trepanel?
Hvor tykk er trepanelet?
Hva er bak trepanelet?
Etc?
falspanel ca 2cm tykk
Bak panrl bær balk

Jeg tolker det som at vognboltene kun brukes ved takmontering for å montere L-vinkelen i hva-det-nå-kan-hete. For å feste L-vinkelen i taket eller hva-det-nå-kan-hete i veggen bruker du skruer som ikke er inkludert.

Franske treskruer føles vel litt overdrevet, fungerer vel med noe litt mindre, men husk å bruke utendørsskruer slik at de ikke ruster med en gang.

• Liker
Hammare&Spik
  • Laddar…
Snakk med fyren i butikken. Det er bare den franske skruen jeg skal bruke. Ikke vognbolten i det hele tatt. Denne bolten er tydeligvis for å feste sammen de forskjellige festene med hverandre HVIS man skal sette markisen i et tak.
kan det stemme?

• En hånd holder et metallbeslag med en fransk skrue og en vognbolt, brukt til å feste markiser. Bakgrunnen viser esker og trepaller i en butikk.
S Svante Svenson skrev:
Jeg tolker det som at vognboltene kun brukes ved takmontering for å montere L-vinkelen i hva-det-nå-kan-hete. For å feste L-vinkelen i taket eller hva-det-nå-kan-hete i veggen bruker du skruer som ikke er inkludert.

Franske treskruer føles vel litt overkill, det går bra med noe litt mindre, men husk å bruke utendørsskruer så det ikke ruster med en gang.
Boltene er for å brukes ved takmontering.
Jeg trenger nok kraftige franske treskruer da markisen er 5,5m lang og veier 70kg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.