Hei har fått skruer i pakke for en terrassemarkise. Det viste seg at skruen man fikk med var for kort. Hva heter denne skruen? Så jeg kan sjekke hvor den finnes i lengre modell? mvh

• Skruv med rund hode holdes i hånden, mulig brukt for terrassmarkise. Bakgrunnen viser en eske og terrassebord.
  • Metallbrakett, skruv, skive og mutter ved siden av målebånd som viser skruvens lengde.
Vognbolt

• Liker
stugfar og 1 annen
  • Laddar…
S
Antar at du har vurdert muligheten for at du prøver å montere saken på feil måte, men jeg sier det uansett.

Utrolig ;)
Stor takk!

• Liker
jalmars
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Antar at du har vurdert muligheten for at du prøver å montere saken på feil måte, men jeg sier det likevel.
Hvordan mener du? Hang ikke helt med?
Det jeg lurer på er at jeg har jo en trefasade. Fungerer denne bolten til akkurat tre? Eller kan det være noe annet jeg trenger?

S
Mener bare at, om jeg går til meg selv, hadde jeg nok kunnet rekke å overbevise meg selv om at en bolt var for kort før jeg hadde innsett at jeg forsøkte å montere sammen en ting på feil måte...

PS den der typen av bolt fungerer slik at man lager et gjennomgående hull i f.eks. tre.

• Liker
Hammare&Spik
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik skrev:
Hvordan mener du? Hang ikke helt med?
Det jeg funderer på er at jeg har jo en trefasade. Fungerer denne bolten til nettopp tre? Eller kan det være noe annet jeg trenger
Ja, den er beregnet for tre. Den firkantede delen trekkes inn i treet og forhindrer at skruen vrir seg når mutteren strammes.

• Liker
Hammare&Spik
  • Laddar…
Vognbolter kan man ha til tre, men også metall hvis hullene er firkantede, for akkurat som mexitegel skrev, å forhindre skruen i å rotere.

• Liker
Daniel 109 og 1 annen
  • Laddar…
S stugfar skrev:
Mener bare at, om jeg går til meg selv, hadde jeg nok kunnet rekke å overbevise meg selv om at en bolt var for kort før jeg innså at jeg prøvde å montere sammen en ting på feil måte...

PS den der typen av bolt fungerer slik at man lager et gjennomgående hull i f.eks. tre.
Okei, nå forstår jeg. Bra innspill! Rent logisk er bolten for kort. Den må gå gjennom trefasaden og til den bakre bærbjelken. Dessuten ringte jeg kundeservice som solgte produktet. De sa også at alle hus er jo forskjellige. Man må kjøpe til det man trenger :)

Hvordan skal du få på mutteren om skruen skal gå inn i den bakenforliggende bjelken?
Rimeligvis trenger du treskrue i riktig dimensjon?
Hva sier monteringsanvisningen?

Hvor er de medsendte skruene ment å brukes? Den eneste muligheten er om man fester markisen i en stålbjelke... Eller så skal de brukes et annet sted.

useless useless skrev:
Hvordan skal du få på mutteren hvis skruen skal gå inn i den underliggende bjelken?
Rimeligvis trenger du treskruer i riktig dimensjon?
Hva sier monteringsanvisningen?
Ikke mye...

• Instruksjoner for montering av veggfester og helkassettmarkise med mål og detaljerte skritt.
Tolker dere dette som at begge disse delene skal brukes, eller bare en av dem? Jeg tror at den litt mørkere større er ment for om man vil henge markisen i takkonstruksjonen.

• Bruksanvisning for montering av markisefeste, med rød markering rundt to forskjellige fester og detaljerte mål.
Som jeg trodde da... Ifølge bildene skal skruene brukes for å feste markisen i veggfestet. Skruer for å sette fast festet i veggen følger ikke med, men det må man skaffe selv ut fra forutsetningene på stedet.

• Liker
Daniel 109 og 1 annen
  • Laddar…
useless useless skrev:
Som jeg trodde da... Ifølge bildene skal skruene brukes for å feste markisen i veggfestet. Skruer for å sette fast festet i veggen følger ikke med, men det må man skaffe selv ut fra forutsetningene på stedet.
Takk. Hva slags skruer kan det tenkes å være? franske treskruer? Burde det funke?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.