Lurer på hva man kaller disse dekkplatene som skal dekke stygge skruer samt hvor man kan finne dem?
Se på bildet så ser dere.

130200923355A7795.jpg

Er det virkelig skiver da og ikke bare skruehodet som ser ut så?

Er de altså helt glatte på toppen?

Ellers pleier man vel å bruke tre- eller plastplugger for å skjule skruehull på en trapp.

Dekkskapsel pleier de å kalles. Du finner dem i ulike materialer og farger i en velassortert byggevarehandel. :cool:

Staffans2000
Jeg undrer akkurat som "Bergling" om det er dekkplater? Vanskelig å se!
Om "platene" ikke kan fjernes er det ingen plater, men hodet på såkalte vognbolter du ser.

Staffan

Staffans2000
Immobil skrev:
Vognbolt kan det ikke være, ettersom isf må TS ha en mutter på den andre siden av vangelementet.

Jaha..... og hvem sier at han ikke har det?

Staffan

Jeg, fordi jeg har aldri sett en trapp med muttere på innsiden av vangstykkene. :rolleyes:

Kalles også dekksplugg...

nei det er ingen vognbolt.
pirket bort en her og tok bilde av den. Ser nå at bildet jeg tok fra begynnelsen kanskje ikke har slike.
Se dette bildet istedenfor.

910200925209Pcd2b.jpg

Kan legge til sånn nesten 4 år senere at jeg FORTSATT ikke har funnet denne "brickan/pluggen"!

Har spurt i et 10-talls butikker/byggevarehus. Det har blitt bladd i kataloger i timer.
Lyktes å slipe til og gjenbruke en del, men mangler fortsatt rundt 40 "brickor/pluggar".
Huset er fra 73 så det burde jo ikke være helt glemte ting...

Antagelig noe spesial som trappprodusenten/husprodusenten/noe beslagfirma har satt sammen.
Forsøk å finne noen tetningspropp, og bytt alt for å få det likt.

Jeg kjøpte kromede endekapper til rør da jeg skulle dekke hullene i trapperekkverket. Kjøpte dem hos en butikkinnredningsfirma.

TH Nyman på hillebardsgatan i malmö har troligvis sånne hjemme

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.