Hei,

Skal feste et armeringsnett innenfor et stort antall rammer, av varierende dimensjoner. Jeg har sett det gjøres med et lignende beslag som på bildet. Akkurat denne er laget ved å bore en "rørholder" fra Bauhaus. Siden jeg trenger cirka 100, ville det vært voldsomt mye smidigere å kjøpe ferdig.

Noen som vet om det finnes og hva det heter?

Sentrumshullet trenger å være ca 7mm da armeringsnettet er 6mm.

Takk!
 
  • Metallbeslag med tre hull, ett for rørmontering og to for feste, plassert på en treoverflate.
Rørklammer?
 
Tror at det kan være vanskelig å få tak i. Aldri sett og vet ikke hva de skulle brukes til.
Er det en treramme? Bor hull i rammen på riktig cc og "tre" på rammen på armeringen?
 
Synes det ser ut til å være en rørklemme med stoppskrue. Men 7 mm, virker stort...de jeg har sett har typ 3-4 mm.
Finnes store for 32/50/76 mm rør og de har nok 5-6 mm stoppskrue. Men å bruke slike virker dyrt. Se f.eks.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm
 
C C.Lundin skrev:
Tror at det kan være vanskelig å få tak i. Aldri sett og vet ikke hva de skulle brukes til. Er det en treramme? Bore hull i rammen på riktig cc og "tre" på rammen på armeringen?
Håper å unngå det! Det blir tidkrevende å passe inn på alle måter. Dette løser liksom hele problemet.:)
 
tttomten TomasJor skrev:
Synes det virker å være en rørklammer med stoppskrue. Men 7 mm, virker stort...de jeg har sett har typ 3-4 mm.
Finns store for 32/50/76 mm rør og de har nok 5-6 mm stoppskrue. Men å bruke slike virker dyrt. Se f.eks.
[lenke]
Uten tvil dyrt! Denne jeg har brukt nå for test koster 10:-. Men takk for leting og tips!
 
P p3p3 skrev:
Hei,

Skal feste et armeringsnett innenfor et stort antall rammer, av varierende dimensjoner. Jeg har sett det gjøres med et lignende beslag som på bildet. Akkurat dette har blitt gjort ved å bore en "rørholder" fra Bauhaus. Siden jeg trenger cirka 100, ville det vært ekstremt mye enklere å kjøpe ferdig.

Noen som vet om det finnes og hva det heter?

Sentrumshullet trenger å være ca. 7mm da armeringsnettet er 6mm.

Takk!
Kunne det fungert med et monteringsbånd?
Montasjebånd fra Biltema, 20x0,7x10m, pris 59,90 kr. Rundt rull med hull for montering. Finnes på lager i Ljungby-butikk.
 
P Pappa1986 skrev:
Kunne det funke med et montasjebånd?
[bilde]
Smart!
Da er det jo bare å klippe, brette, klemme sammen med polygripen og skru.
Og det holder vel med en skrue i hver om man bretter dobbelt:
Diagram av en enkel sammenføyning med skruv og polygrip, viser hvordan man kan klippe, vike og skru sammen materialer, illustrert med linjer og symboler.
 
P p3p3 skrev:
Håper å unngå det! Det blir tidskrevende å passe inn på alle kanter. Dette løser liksom hele problemet.:)
Alle jern er jo på samme cc, måler ut og borer alt gjør du nok på 4-5 minutter skulle jeg tro.
Du har jo selv et mye klarere bilde av hva du vil ha, men det var bare et tips! :)
 
KnockOnWood KnockOnWood skrev:
Smart!
Da er det jo bare å klippe, brette, klemme sammen med polygripen og skru.
Og det holder vel med en skrue i hver om man bretter dobbelt:
[bilde]
Skal tenke på saken! Takk begge
 
P p3p3 skrev:
Håper å unngå det! Det blir tidskrevende å få det til å passe på alle måter. Dette løser liksom hele det problemet.:)
Njææ, ikke så tidskrevende, har en del nett i hagen og jeg har lagt nettet på stolpene, tegnet en markering per tråd, boret og tredd på med stolpen litt vinklet i starten. Avslutter med å spikre med klammer for å holde det hele sammen. Klipper nettet slik at det er utstikk på 2-3 cm som skal inn i stolpen og i katteburet er det ramme på alle 4 sider av nettet.
Bilde fra katteburet:
bE7yLPqtMm1LYboDtWuc01M9_E4UdH9OP5LdNS6GiMPM1qQLrSP2XyOqxFj5liaNg6mq8PnN5Kjh1M3OlYdTHOFZC-OK-zXmpNWGuPlMFiM1zbyt3G9BiZqSpB9fQ2YP74hqY-xTEgYBhu8_nHzzm8k2cdlwcKnPo7Kebkql2wsQt-bvF-bXw3VqiBd9ySbgun75DZymH-scka_KTZfCSFCLFAjJwdDLATCz9XxjRRQBAXzf4NoMgh5EHUS8xHl9scT7FGMsw7Zt1exMrke4nIibzI2P1luMe0Ud0eegIXHcDAoCRZLQvWKGE8WVjoBEpoT1KV69f3opXn_6veiB3F16e6NSrbJd39jfSS1yFiP9qkVTLWx82Hp02B8R8Jzhsg48ytSP4enhzG66VpdvO89IThCT2vuPB8nfPCYgHoI5pnECbmliN4DcsUTOnz1IH4e8UjxM8G1lUj95RUo0TGUDxbIIT6mVtcp5Mj6-qQ7V9Aj1GCS9eBZkJQjL1RNxqwE4Ue8aEULdnKkwa39mnVB6cpnEuD2V29s1xwM1b_fZ-AKJMVwpvzbGoIL8MG7yibCmvJSyMy0kToglYWtvqJxKbSYBYfb1hsyZLv2elBaYsY2I6SQBvAgJWQnPXY8WTFft3nmH6lAPwBkbCTFjpeSZbIY8Nbg=w1250-h937-no

//Jante
 
Sist redigert:
  • Liker
BengtH
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.