Hei,
Skal feste et armeringsnett innenfor et stort antall rammer, av varierende dimensjoner. Jeg har sett det gjøres med et lignende beslag som på bildet. Akkurat denne er laget ved å bore en "rørholder" fra Bauhaus. Siden jeg trenger cirka 100, ville det vært voldsomt mye smidigere å kjøpe ferdig.
Noen som vet om det finnes og hva det heter?
Sentrumshullet trenger å være ca 7mm da armeringsnettet er 6mm.
Takk!
Skal feste et armeringsnett innenfor et stort antall rammer, av varierende dimensjoner. Jeg har sett det gjøres med et lignende beslag som på bildet. Akkurat denne er laget ved å bore en "rørholder" fra Bauhaus. Siden jeg trenger cirka 100, ville det vært voldsomt mye smidigere å kjøpe ferdig.
Noen som vet om det finnes og hva det heter?
Sentrumshullet trenger å være ca 7mm da armeringsnettet er 6mm.
Takk!
Synes det ser ut til å være en rørklemme med stoppskrue. Men 7 mm, virker stort...de jeg har sett har typ 3-4 mm.
Finnes store for 32/50/76 mm rør og de har nok 5-6 mm stoppskrue. Men å bruke slike virker dyrt. Se f.eks.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm
Finnes store for 32/50/76 mm rør og de har nok 5-6 mm stoppskrue. Men å bruke slike virker dyrt. Se f.eks.
https://www.svebry.se/en/product/rorklammer-50mm
Uten tvil dyrt! Denne jeg har brukt nå for test koster 10:-. Men takk for leting og tips!TomasJor skrev:
Kunne det fungert med et monteringsbånd?P p3p3 skrev:Hei,
Skal feste et armeringsnett innenfor et stort antall rammer, av varierende dimensjoner. Jeg har sett det gjøres med et lignende beslag som på bildet. Akkurat dette har blitt gjort ved å bore en "rørholder" fra Bauhaus. Siden jeg trenger cirka 100, ville det vært ekstremt mye enklere å kjøpe ferdig.
Noen som vet om det finnes og hva det heter?
Sentrumshullet trenger å være ca. 7mm da armeringsnettet er 6mm.
Takk!

Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Njææ, ikke så tidskrevende, har en del nett i hagen og jeg har lagt nettet på stolpene, tegnet en markering per tråd, boret og tredd på med stolpen litt vinklet i starten. Avslutter med å spikre med klammer for å holde det hele sammen. Klipper nettet slik at det er utstikk på 2-3 cm som skal inn i stolpen og i katteburet er det ramme på alle 4 sider av nettet.P p3p3 skrev:
Bilde fra katteburet:
//Jante
Sist redigert:
Klikk her for å svare


