Jeg har noen stabler med grovsagd planke liggende i forskjellige dimensjoner, stablene har ligget siden 2006 om jeg husker riktig.

Jeg selv kommer ikke til å sage opp dem til brukbare mål, så spørsmålet er om det går an å selge dem eller om man bare skal kaste dem...

Bildet viser en av tre stabler.

• Stabel med grovskårne planker i forskjellige dimensjoner, lagret siden 2006, plassert på paller utendørs.
Sist redigert:
Ved?;)

Ja, det brenner bra... gir varme om ikke annet...

Fairlane
Tvilsomt om det gir noe å selge, men en annonse under gis bort mot henting er vel mer fristende enn å kaste det?

• Liker
Fadai
  • Laddar…
Det rette svaret er det kommer an på.

Hvilken tresort er det?
Hvilke dimensjoner?
Hvilken kvalitet?

Osv.

Mange hjemmesnekkere ville vært interessert i "aldrende" utemedvirke.

Mye kommer tilbake til hvor mye arbeid du vil/kan legge ned.

Jeg kjente en gammel mann som brente opp noen kubikk masurbjørk. Han trengte varme mer enn penger og han hadde flere på rot...

/ATW

Masur ja, men det er avhengig av om du setter pris på modningen. Selv foretrekker jeg det ikke.

Sturmtiger Sturmtiger skrev:
Masur ja, men det er avhengig av om du setter pris på dens aldring. Selv foretrekker jeg det ikke.
Jeg er enig.

Men orket ikke skrive ferdig..

Hadde han hatt tid/ork/lyst, kunne han laget knivskaftemner og solgt på nettet. Da hadde masuren vært mer verdt enn å bare brennes opp...

For TS er det nok bortgis mot henting som er best.

Mer interesse blir det om det i stedet for gran/furu er eik/bjørk eller noe mer eksotisk.

/ATW

Ja, det kanskje finnes litt sedertre, eller elfenben rent faktisk i drømmenes verden

Men med litt flaks går det an å finne kjern virke i en eldre takstein, og da er det ingen problemer i det hele tatt at det allerede har passert 50 - 70 år. Så som sagt gammelt virke er ikke alltid å fordømme.

Takregel skulle det være....

Det er trolig gran og eller furu i stablene.
Takk, da vet jeg hvordan jeg skal gjøre med dem(y)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.