Tar over mors hus nå i sommer. -72 ble det sprøytet inn karbamidskum i trossbunnen via borehull i gulvplankene, og dette har krympet, smuldret osv. så gulvene mot yttervegg er kalde.

Det er fryktelig trangt i krypkjelleren, så å gjøre noe fra den kanten føles utelukket med mindre jeg leier inn syv små dverger. Gjenstår enten å rive opp det spontede gulvet fra slutten av 1800-tallet (ifølge mor så er det snudd en gang i tiden) og gjøre om hele trossbunnen, eller om man eventuelt kan bruke de med kork igjenfylte borehullene og sprøyte inn PU-skum.
Gulvet må for øvrig slipes uansett.

Tips, ideer og tanker?

• Liker
Bemmin Byggare
  • Laddar…
Haha jeg vet jo ikke hvordan det ser ut, men kan utvendig isolering i forbindelse med drenering være noe? Eller er det en fin murt grunn? Ellers finnes det vel bare to alternativer, enten å sende inn de 7 små dvergene med sugebil eller å fortsette med et halvt fungerende konsept og bruke de gamle hullene? Sugebil er dyrt som f#% kostet oss 80 000 for 57 kvm med 3 forskjellige firmaer og en arbeidsuke og en masse grå hår:cry:

Grunnen er veldig fin, og det trenger ikke dreneres.
Jeg har sendt e-post til noen isoleringsfirmaer så vi får se hva de sier etter påske.

• Liker
HobbysnickareNrX
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.