Hei

Jeg skal støpe litt kjellergulv neste uke, og da kommer det en betongbil som trenger å tømme resten når støpingen er gjennomført.

Ifølge opplysningene dreier det seg om 3-500 liter. Noen gode tips til hva man kan gjøre med dem?

Du trenger ingen liten plate i hagen eller så?
Fundament til grindstolper?
Plinter til noe annet du skal bygge?
Noen nabo som trenger noe?

3-500 liter betong er en ganske stor klump! Be dem lage flere klumper og sett i armeringsjern så dere kan løfte dem om dere ikke finner en måte å bruke betongen på.

/pinebar

Har allerede satt i gang tankevirksomheten.

Har en portstolpe jeg hadde tenkt å støpe senere i sommer - på tide å bygge en form :)

Får vel kjøpe noen store støpebøtter fra Silvan og lage moringstener å legge ut på blokka...

Vurderer også å bygge en liten "rampe" opp mot fortauskanten ved innkjørselen min. Men da blir vel vei- og eiendomskontoret gale.

Flere tips mottas.

pinebar skrev:
Du trenger ikke en liten plate i hagen eller noe? Fundament til portstolper? Stolper til noe annet du skal bygge? Noen naboer som trenger noe?

3-500 liter betong er en ganske stor klump! Be dem lage flere klatter og legg i armeringsstenger så dere kan løfte dem hvis dere ikke finner en annen måte å bruke betongen på.

/pinebar

En liten plate å parkere sykler eller lignende på?
Hvordan står søppelkassen i dag?
Har du ingen skråning eller kant du vil fikse?

Hvilket merkelig sett å håndtere det at betongbilen ikke kan ta med seg riktig mengde. For meg så sa jeg stopp når jeg trodde jeg hadde fått riktig mengde og da stoppet han bilen og sa takk for seg. Var jo ikke min feil at han ikke bare tok med seg de 900 liter jeg hadde bestilt uten mer.

Det var ikke sånn at du regnet feil og bare fikk ca 700 og betalte for 900 liter ;).

Mvh Putte

Lurer på om det ikke er slik at de
har en minstegrense for hvor lite man
kan bestille med bil.
Så man må likevel betale for overskuddet.

Mvh Putte

ByggPutte skrev:
Lurer på om det ikke er slik at de
har en minstegrense for hvor lite man
kan bestille med bil.
Så man må uansett betale for overskuddet.

Mvh Putte

Gjorde ikke meg så mye om jeg hadde måttet betale for 1000 liter og bare fikk 850 bare jeg slapp elendigheten med å fjerne det overflødige. Det viktige var å få så mye at det rakk. De ekstra litrene jeg måtte betale for var en liten del av hele kostnaden da transporten var det dyre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.