Jeg har fem lastpaller stående på tomten etter noen små prosjekter jeg har gjort. Hva gjør jeg med dem? Kaster på dynga, eller går de an å levere tilbake et sted?
Jeg tviler på at noen vil hente dem når det gjelder så få.
Er det EU-paller får du noen tiere for dem avhengig av tilstanden. Det finnes mange som samler på disse. For eksempel fantes det en i kungenskurva før, vet ikke om de er der fortsatt.
Er det ikke EU-paller er det bare å sage opp og brenne eller kjøre til søppelfyllingen.
Om det er EUR-paller kan du også skaffe "pallben" (vet ikke hva de egentlig heter) så blir de ganske bra arbeidsbord for mindre oppgaver. Disse kan man også uten større ettertanke sage i stykker overflaten på med senkesagen (se opp for spikrene for sagens skyld bare)
Jeg kjøper disse pallben fra [REKLAM]. Kjøpte mine for 10 år siden og de holder fortsatt, en kanon investering om dere spør meg! Har tenkt å kjøpe noen par i andre størrelser også.
Bruker disse både som arbeidsbenk og spisebord når vi har mange gjester ved fester utendørs osv.
§5 Billigere her også!
Dette er et forbrukerforum, til og for forbrukere.
Jeg ville dog aldri handlet fra bedrifter som ikke har lesekyndig personale!
Jeg bygde en brygge av lastpaller. Et par havnet på pallben og fungerer utmerket som arbeidsbord. Det er dumt å kaste dem synes jeg, det finnes alltid et bruksområde for en lastpall!
Å tenke på før man drar inn paller og lager bord og annet av dem er å vurdere hva som kan ha ligget på dem. Det kan være alt fra sement, olje til etsende ting.
Paller som privatpersoner har er som oftest "byggpall" som har passert stadiene som A-pall og B-pall for å til slutt bli byggpall.
Kan være lurt før du legger kanelbollen på pallbordet eller slikker på sengestammen...
/ Mikael - som synes en pall er en pall og ingenting annet...
Hadde noen paller liggende og trengte et vedskjul.
Et par 95x95 bjelker, et stykke platetak, to paller som gulv og 2x2,5 paller som sidevegger (bygde mot uthuset så "bakveggen" var allerede klar) tok et par timer og ble riktig bra.