Elinnføring, elverkets servis, pappisolert kabel+jordline+en kabel til, muligens utgående servis til neste hus eller intern hovedledning til noe uthus.
Oljen kan inneholde pcb
Og det kan dryppe ut av kabelen når man etterlater en klippet ende.
Om ikke hele kabelen kan fjernes så endetetter man kabelen med en krympestrømpe. Men
Man "skreller" kabelen ned til blymantelen som renses før man krymper på en krympestrømpe.
Oljen kan være aggressiv mot limet i elektrikerteip så teiping fungerer ikke alltid i lengden.
Før du klipper, sjekk med netteieren at det ikke er deres, og at de virkelig er ute av bruk.
Ellers må du prøve å spore dem og se om du finner en kappet ende.
Ville vært merkelig om noen nabo ble matet via mitt hus. Alle er bygget 20 år senere. Men det var politistasjon og en bolig i huset tidligere. Kanskje derfor to kabler.
Ja, skulle jo si det, men mobilen bootet om og fjernet meldingen. Televerket var her for 5 år siden og koblet om en linje. Fyren som kom ble sjokkert, "vaa! Har du vår koblingsboks(?) I din villa? Hvorfor, drt er vår eiendom". Tydeligvis 24 linjer inn i stedet.
Kommer inn i kåken midt i, på samme sted som gamle innkommende elserivse.
Men jeg vet ikke helt, når de dro inn fiber dro de inn gjennom noe som var markert på et eller annet kart, et 95-rør(+-?) Som skulle være et gammelt telerør.
Hmm, jeg ville nok hørt med Televerkets moderne etterfølgere for å sikre at det ikke er en telefonkabel som fortsatt brukes, selv om analog (ekte) telefoni dessverre er på vei ut.
Hmm fd politistasjon 24par..... Verdt å vurdere telekabel da det finnes en til utseendet lignende telekabel.
Og da ble det ofte trukket en jordlinje i cu med som lynavleder/beskyttelse.
Sjekk med Scanova
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.