holder på og fikser til trappen.
Har da rimelig store gliper som trenger å fylles før jeg kan sparkle og slipe.
Hva fyller jeg hensiktsmessig disse med? Bør finnes noe bedre enn mange lag vanlig sparkel.

IMG_20201226_173802.png

IMG_20201226_192959.png

IMG_20201226_193009.png

Kommer jo aldri til å gå å sparkle det der, du må kle med gips eller noe.

• Liker
fremax
  • Laddar…
Tenkte det skulle bli plan b om det ikke blir bra å sparkle. Bygger ut mindre om sparkling lykkes. Lykkes det ikke så blir det plate, og da spiller det ingen rolle at det er sparklet under.

M Mortsken skrev:
Tenkte det skulle bli plan b om det ikke blir bra å sparkle. Bygger ut mindre om sparklingen lykkes. Lykkes det ikke så blir det plate, og da kvittar det at det er sparklet under.
Er det virkelig sådan plassmangel at en 6mm gipsplate gjør noen forskjell i praksis? I min verden er dette ikke noe å engang bruke 2 sekunder tanke på...

Er det en vegg som er fjernet?
hva holder opp trappen?

/ATW

• Liker
Nyblivenhusägare123
  • Laddar…
A ArneTW skrev:
hva holder opp trappen?

/ATW
Selv-bærende konstruksjon! :rofl::crysmile::thinking::worried:

K Kasken skrev:
Er det virkelig slik plassmangel at en 6mm gipsplate gjør noen forskjell i praksis? I min verden er dette ikke noe å engang bruke 2 sekunders tanke på...
Kanskje ikke, blir antagelig plate uansett.
Hadde håpet å slippe å klydda hjem en slik.

A ArneTW skrev:
hva holder opp trappen?

/ATW
Det var ingen vegg som hadde noen bærende funksjon.

Det ble en plate, og etter mye sliping og maling ble det slik.

IMG_20210116_184132.png
IMG_20210116_184059.png
IMG_20210116_184118.png

• Liker
Mx DQ
  • Laddar…
Fint! Men tror bestemt at du har fjernet veggen som trappens vognstykke hvilte på. Den går jo bare ned til vinduet nå :surprised:

T Tompafix skrev:
Fint! Men tror bestemt at du har fjernet veggen som trappens vognstykke hvilte på. Den går jo bare ned til vinduet nå :surprised:
Muligens det har vært det for lenge siden.
Jeg har ikke fjernet de. Var en garderobe i veldig tynt materiale, som ikke var bærende på noe vis. Har vært så siden 70-tallet, så burde holde en stund til.

Okok der ser man. Den kanskje henger i alle plankene du satte skiven på.

De plankene sitter fast i trappen ja, de går også videre opp og danner veggen på overetasjen. Så antar jeg at den sitter fast i veggen til høyre for vinduet, samt at den er festet i bjelker i taket/gulvet på overetasjen.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.