Jeg har en utfackningsvägg som skulle trenge å festes i huset på denne måten
Vinkelen vi skal sveise sammen skal skrus fast i veggene, men hvordan?
Å skru med fransk skrue direkte i lecablokken vil ikke holde!
Jeg tenkte på ekspansjonsskrue der jeg borer og setter fast pluggen i veggen med lim,
husker at jeg måtte gjøre det da jeg satte opp en plasmatv i en teglvegg. Pluggen snurret bare rundt og rundt ellers...
Vil helst unngå gjennomgående da det ikke skal være synlig noe på utsiden
Jeg skjønner ikke helt hva det er du skal henge opp i veggen eller hva det veier, men Essves lettbetongskrue er en ganske bra ting for normalt belastede innfestninger. Som et andrevalg ville jeg vurdert en fasadeplugg.
Det finnes plugger og skruer spesielt beregnet for lettklinker. Vil du kunne stramme skikkelig jævlig, kan du bore ut et par centimeter mer enn pluggen og støpe den fast.
Grunnspørsmålet er nok hva det er som trådskaperen skal skru fast.....og hvilken belastning man kan forvente seg. Kjemiske ankere etc er jo ganske komplisert sammenlignet med en lettklinkerskrue.
Grundspørsmålet er nok hva det er som trådskaperen skal skru fast.....og hvilken belastning man kan forvente seg. Kjemianker etc er jo ganske komplisert sammenlignet med en lettklinkerskrue.
Mener ikke TS at han skal feste de to veggene så de sitter sammen, det synes jeg det står i innlegget?