Hei! Holder på og bygger terrassen og skal feste bjelken i huset. Nå viste det seg at det var lecablokk som grunnmuren var bygd på, og ekspanderboltane jeg testet fungerte svært dårlig. Finnes det noe annet bra som fester bjelken på plass? Noen bra fasadeplugg kanskje? Bjelken er 45mm så trenger nok rett over 100mm skrue og plugg.
Jeg satte 8m bærelinje i grunnen forrige vår, det var leca. Testet først med fasadeplugger men var ikke helt fornøyd.. 140mm leca skrue ble bedre, hver eneste skrue trakk til utrolig bra!
Lexaskruv er jo helt klart best for applikasjonen, bare man ikke drar for hardt. Fasadplugg fungerer hvis man velger en kvalitetsmodell og borer riktig størrelse. De på bildene fra byggmax ovenfor ligner mer på spikerplugg i utseendet.
ESSVE lettbetongskrue har jeg brukt med godt resultat. Ingen forboring kreves, muligens i endene på bjelken. Så er det viktig å slutte å skru når skruen har nådd bunnen. Fortsetter man, ødelegges festet.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.