Hei! Holder på og bygger terrassen og skal feste bjelken i huset. Nå viste det seg at det var lecablokk som grunnmuren var bygd på, og ekspanderboltane jeg testet fungerte svært dårlig. Finnes det noe annet bra som fester bjelken på plass? Noen bra fasadeplugg kanskje? Bjelken er 45mm så trenger nok rett over 100mm skrue og plugg.

Alt-tekst: Trebjelke festet til vegg av lecablokker med jord rundt, del av bygging av terrasse.
 
Ok takk for tipset! Får kjøpe noen slike hjem og se om de holder :)
 
Finns vel også fine leca skruer i dag. Ikke noe jeg har brukt selv men verdt å sjekke ut kanskje
 
  • Liker
RoBo
  • Laddar…
Lecaskrue sitter som fjellet!
 
  • Liker
Nils82
  • Laddar…
Biltemas kjemankere fungerer sikkert også hvis ikke skruene skulle fungere, men lecaskruv fungerer sikkert
 
Jeg satte 8m bærelinje i grunnen forrige vår, det var leca. Testet først med fasadeplugger men var ikke helt fornøyd.. 140mm leca skrue ble bedre, hver eneste skrue trakk til utrolig bra!
 
  • Liker
Nils82
  • Laddar…
Jeg kjørte på hiltis. De dro skikkelig bra
 
  • Liker
tonymoork
  • Laddar…
Fischer fasadeplugg 135 mm funker
 
Jeg testet dem i mine lecablokker, dro ingenting :/
 
De som jeg spurte om eller de som andy78 tipset om?
 
Lexaskruv er jo helt klart best for applikasjonen, bare man ikke drar for hardt. Fasadplugg fungerer hvis man velger en kvalitetsmodell og borer riktig størrelse. De på bildene fra byggmax ovenfor ligner mer på spikerplugg i utseendet.
 
ClasseClas
ESSVE lettbetongskrue har jeg brukt med godt resultat. Ingen forboring kreves, muligens i endene på bjelken. Så er det viktig å slutte å skru når skruen har nådd bunnen. Fortsetter man, ødelegges festet.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.