Fant en boks av dette, men hva er det? Ca. 10cm i diam. og en 5-7 bred.
Ser jo ut som noen skjøter, men til hva? En rund plastdel med ribbet mønster, muligens en skarv eller kobling. Ligger på en pappeske, ca. 10 cm i diameter og 5-7 cm bred.
 
Skjøter til tegelrør.
 
Aha! Da kommer jo oppfølgingsspørsmålet.
Hvor sannsynlig er det da at jeg skulle ha tegelrør når huset er fra -78. Brukte man ikke plast da?
 
Ikke helt umulig.
 
Slik veldig senere drar jeg meg til minnes at en klassekamerat i fjerde klasse, vi snakker år 1981, drenerte rundt huset, eller jeg foreldrene drenerte, og der ble det lagt tegelrør ned da, 1981. Derfra husker jeg disse skjøteringer. Så inn på 80-tallet iallefall.
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.