2.998 lest ·
4 svar
3k lest
4 svar
Hva er dette? Grønn isolasjon/vindusfuging

Har en tid følt at luftveiene har blitt påvirket av noe i et relativt nytt kjøpt hus. I jakten på dette rev jeg i dag løs fôr på dører og vinduer. Til min overraskelse fant jeg isolasjon eller drev om man vil som er mer mot det grønne selvlysende enn noe annet. Min spontane reaksjon er at det skulle være behandlet med Cuprinol eller lignende impregnering, men samtidig, hvorfor skulle man ha gjort det? Dører og vinduer satt inn på midten av 80-tallet.
Noen som kan forklare hva dette er?
Kommer til å rive det ut og bytte umiddelbart. Beklager dårlige bilder.
Har oppdatert meg litt. Det skal til stolper vi bjelkene. Ytterkanten kommer til å hvile på grunnmuren. Den ene bjelken hviler i den andre enden på skorsteinsstokken.
Problemet med at det blir en tykkere del som bjelken hviler på gjenstår. Lager vi bare en liten kasse?
Problemet med at det blir en tykkere del som bjelken hviler på gjenstår. Lager vi bare en liten kasse?
Feil tråd tror jegG gafia skrev:
Kan det ha ligget mot noe som er laget av kobber, et vindusbeslag for eksempel? Gullfiber som har ligget mot vannledningsrør kan bli grønnfarget.B Bosse_54 skrev:[bilde] [bilde]
Har en tid kjent at luftveiene har blitt påvirket av noe i et relativt nyinnkjøpt hus. I jakten på dette rev jeg i dag løs fôr på dører og vinduer. Fant til min forbauselse en isolering eller drev om du vil som er mer mot det grønne selvlysende hållet enn noe annet. Min spontane reaksjon er at det skulle være behandlet med Cuprinol eller lignende impregnering, men samtidig, hvorfor skulle man ha gjort så? Dører og vinduer satt inn midt på 80-tallet.
Noen som kan forklare hva dette er?
Kommer rive ut det og bytte umiddelbart. Ber om unnskyldning for dårlige bilder.
Klikk her for å svare