Hei,
Dette sitter som panel i mitt kjøkken. Panelet er tynt, ca 8-9mm og massiv. Jeg tror at det er fra slutten av 60-tallet. Jeg vil gjerne lasere eller male det, men er usikker på hva jeg skal bruke. Trengs f.eks. kvistlakk på disse små kvistene. Hvordan blir det på de mer mørke partiene som finnes i treverket om man lasurerer?
Mvh Anna

• Tynn trepanel i et kjøkken, sannsynligvis fra slutten av 60-tallet, med små kvister og mørkere partier, festet med skruer.
  • Trepanel i kjøkken, ca. 8-9 mm tykk, med synlige kvister og mørkere partier, antatt fra slutten av 60-tallet.
  • Tynn, massiv trepanel i kjøkken med kvister og mørke partier, trolig fra slutten av 1960-tallet, vurderes for lasur eller maling.
Jeg har dessverre ingen virkelig god gjetning på hva slags treslag det er. Men jeg tenkte å tipse deg om å stille spørsmålet i møbelsnekkeridelen av forumet. Folk som er der pleier å være gode på å identifisere treslag.

Takk Pyro, Begynte å mistenke at jeg var i feil del av forumet. Møbelsnekkerne har sikkert bra kontroll. Med vennlig hilsen, Anna

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.