River ut entréplan på hus bygget -73.
I den platsbyggde garderoben i hallen sitter dette. Hva er det for noe??? Må det være igjen?
Bak garderoben finnes bare en vegg og så et område for avhenging av klær, synes ingenting på baksiden så trådene må gå i veggen..
Om bildet hadde vært tydeligere på den pregete teksten ville det vært lettere.
Men det ligner mest på en transformator til noe. Eller muligens en ringeklokke / sirene. Kanskje i så fall til et tyverialarm.
Jeg heller mer mot transformator, siden det ser ut som flere godkjennelsessymboler på plasten. Dvs noe med 230V. Sirener pleier ikke å ha så mye typegodkjenning.
Har du batterier i ringeklokka - om ikke så vil jeg gjette på at dette er din transformator til den samme. Som sagt, ser ikke hva det er for symboler på den men gjetter at så er tilfellet. Sett om du har samme hvite kabler bak dørknappen eller klokken på veggen?
Jeg er nesten sikker på at det er transformatoren til ringeklokken. Boksen i gangen er den som lyder når noen ringer på, og denne boksen sørger for at strømmen kun blir noen få volt.
Klipp ledningene og se om ringeklokken slutter å fungere.
Man trenger ikke å klippe ledningene, det holder å skru ut de to skruene i underkant, ta bort det lille plastlokket og løsne noen av ledningene, så vet man det senere