Hei,
Jeg holder på å rive en innervegg som jeg trodde var bygd i gips og trestendere. Men det viser seg å være noe annet, se bilde, noen som kjenner igjen byggematerialet?

Jeg var sikker på at veggen ikke var bærende da den bare er 70 mm tykk og går i samme retning som bjelkelaget. Er det grunn til bekymring?

Mvh David
 
  • Veggkonstruksjon med lyseblå gipsplater og isolasjonsmateriale, antyder ukjent byggemateriale. Tilsynelatende ikke bærende innenvegg.
J
David123abc David123abc skrev:
Hei,
Jeg holder på å rive en innervegg som jeg trodde var bygget av gips og trestendere. Men det viser seg å være noe annet, se bilde, noen som kjenner igjen byggematerialet?

Jeg var sikker på at veggen ikke var bærende da den bare er 70 mm tykk og går i samme retning som bjelkelaget. Finnes det en grunn til bekymring?

Mvh David
Ser ut til å være gasbetong. Normalt sett er ikke 70 mm gasbetong bærende. Skal være minst 100 cm men sjekk tegningene.

Byggeklosser av gasbetong stablet foran en vegg av sponplater.
 
  • Liker
ricebridge
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Ser ut til å være gassbetong. Normalt sett er ikke 70 mm gassbetong bærende. Skal være minst 100 cm men sjekk tegningene.

[bilde]
Det virker ikke som prefab, men plassbygd siden det også inneholder armeringsjern. Spontant føles det som en vanskelig måte å bygge på. Men det var kanskje slik på 70-tallet.
 
P
David123abc David123abc skrev:
Det ser ikke ut til å være prefab, men plassbygd da det også inneholder armeringsjern. Spontant så føles det som en vanskelig måte å bygge på. Men kanskje det var slik på 70-tallet.
Det er lettbetongmurt med armering i, sannsynligvis ikke bærende..
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.