Hei,
Jeg holder på å rive en innervegg som jeg trodde var bygd i gips og trestendere. Men det viser seg å være noe annet, se bilde, noen som kjenner igjen byggematerialet?
Jeg var sikker på at veggen ikke var bærende da den bare er 70 mm tykk og går i samme retning som bjelkelaget. Er det grunn til bekymring?
Mvh David
Jeg holder på å rive en innervegg som jeg trodde var bygd i gips og trestendere. Men det viser seg å være noe annet, se bilde, noen som kjenner igjen byggematerialet?
Jeg var sikker på at veggen ikke var bærende da den bare er 70 mm tykk og går i samme retning som bjelkelaget. Er det grunn til bekymring?
Mvh David
Ser ut til å være gasbetong. Normalt sett er ikke 70 mm gasbetong bærende. Skal være minst 100 cm men sjekk tegningene.David123abc skrev:
Hei,
Jeg holder på å rive en innervegg som jeg trodde var bygget av gips og trestendere. Men det viser seg å være noe annet, se bilde, noen som kjenner igjen byggematerialet?
Jeg var sikker på at veggen ikke var bærende da den bare er 70 mm tykk og går i samme retning som bjelkelaget. Finnes det en grunn til bekymring?
Mvh David

Det virker ikke som prefab, men plassbygd siden det også inneholder armeringsjern. Spontant føles det som en vanskelig måte å bygge på. Men det var kanskje slik på 70-tallet.J Jocke Best skrev:
Klikk her for å svare
