Hva er mindre egnet å handle i Polen?
Tenker på standard, kompatibilitet osv.

- Elektriske installasjoner?
Rør
Kabel
Bokser
Kontakter
Stikkontakter
Fasadebelysning

- VA
VA-rør
Porselen
Pumper
Brønner

- Tappevann
Rørdeler
Krandeler osv.
Varmtvannsbereder

- Oppvarming
Oljefylte radiatorer
Elektrisk håndkletørker

- Ventilasjon
Pax-vifter
Friskluftsventiler
Tilbakeslagsklaffer

- Avvanning
Renner
Nedløpsrør

- Interiør
Dusjglassvegg

- Annet
Sparkel
Grunning
Terrassebordskruer
Gipskruer
Spiker
Bygningsbeslag

Alle tips og idéer er varmt velkomne!

/Dadid
 
De jordede vegguttakene, da disse har en pigg i midten som ikke stemmer med svensk standard.
 
Takk Jesca.

Noen med ytterligere erfaringer?
 
Det meste annet er samme merker som her hjemme, ABB elgreier, Grohe kraner, Beckers malingsfarge, Bosch skrudriller, Electrolux kjøleskap og så videre.

Det meste er betydelig billigere enn her, hvitevarer var dog ikke like billig.

Porselen var veldig billig, likeså badekar.
Betongglass var billig.
Malingsfarge og sparklegreier var rundt halve prisen for nøyaktig samme merke og modell. Vi sammenlignet på noen forskjellige Beckersfarger for innendørs.

Som tidligere sagt så er fliser og klinkers utrolig mye billigere likeså fix og fug og verktøy ditto.

Bare å reise over og handle! :)
 
Jo det kommer med all sannsynlighet til å bli en større innkjøpsrunde i begynnelsen av året. Takk.

/Dadid
 
Har kjøpt en hel del fra Polen og er meget fornøyd med det meste. Dog er vi ikke fornøyde med sparkel og innendørsfarge. Begge var for vannete og medfører for mye arbeid.

Har noen fått noen gode kontakter lenger østover på bra/billig treverk, forresten?

mvh
David
 
David.
Farge og sparkel som dere var misfornøyde med, var det innenlandske merker eller var det merker som finnes her hjemme?
 
Innenlandske

mvh
David
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.