Leveransdeklarasjon med detaljer om byggekomponenter for et 1,5-plans hus, inkludert spesifikasjoner for veggliv, vindtetting og isolasjon.

Sitter og ser gjennom leveringsdeklarasjonen for det huset vi har tenkt å bygge. Vi ba om uinnredet men ferdigisolert loftetasje, men hvis jeg forstår dette riktig, så er det ikke ferdigisolert i det hele tatt? Ifølge selgeren skulle vi ikke trenge å gjøre mer enn å sette opp tak, gips, legge gulv osv.

Hva betyr egentlig dette?

Huset er en 1,5-etasjes med forhøyet veggliv som dere forstår.

harry73
Det her taket er ikke isolert. Det finnes løsull i mellomgulvet

harry73 skrev:
Det her taket er ikke isolert. Det finnes løsull i mellomgulvet
Når jeg spurte om det fikk jeg til svar at det er isolert både i taket og at det er en trinnlydisolering i mellomgulvet.

Men det er kanskje bare juks alt sammen?

Byggspecifikasjoner som beskriver isolasjon og materialbruk for mellom- og takbjelker samt trapp/vindsbu.

Byggdokument med spesifikasjoner for gavlvegg og takisolering, inkludert detaljer om materialer og isolasjonstyper.

Så også at gavlspissen er uisolert. Er ikke det veggene på kortsidene på husets loft??

harry73
Stemmer, og den er også uisolert

harry73 skrev:
Stemmer, og den er også uisolert
Men hvorfor sa da selgeren at det var isolert :confused:

Og neste spørsmål da, hva koster det å isolere selv?

harry73
catherineb skrev:
Men hvorfor sa da selgeren at det var isolert :confused:
Dårlig kommunikasjon mellom selger og husfirma. Nå må du sjekke om prisen du fikk gjelder for isolert eller uisolert og så få pris + leveringsdeklarasjon for utførelsen du vil ha (isolert antar jeg)

harry73 skrev:
Dårlig kommunikasjon mellom selger og husfirma. Nå må du sjekke om prisen du fikk gjelder for isolert eller uisolert og deretter få pris + leveranseerklæring for utførelsen du ønsker (isolert antar jeg)
Takk!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.