peternicklas
Kjørte forbi et hus tidligere i dag. Det jeg kunne se var at ALLE veggene er bygget opp av isopor!
Hva er dette for teknikk, noen som vet??

Som LEGO-klosser som man stabler oppå hverandre, så støper man betong inni.

peternicklas
Samme teknikk som blant annet brukes til å lage rammeverket for bassenger?
Men hva har man som fasade og på innsiden?
Man må jo kunne henge opp ting, legge elektrisitet osv.

Har nettopp bygget et slikt hus. Man setter lekter på innsiden som man deretter skrur gipsplatene i.
Vanskeligheten jeg har nå er å feste dører og vinduer på en fornuftig måte.

empame skrev:
Kruxet jeg har nå er å feste dører og vinduer på en fornuftig måte.
Fugeskum? Vil sitte som fjell.....:)

Har ikke Cellplast Direkt spesielle skruer som man bruker for å sette inn vinduer og dører, jeg mener jeg har sett det.

Jo, men antakeligvis koster de ca 100kr stk

Fra Cellplastdirekts brosjyre fest vinduer og dører for eksempel med 6 mm kryssfinerstrimler samt skrueinnfestninger.

Hva tror dere om dette huset da? Hva jeg kan se, virker det bygget helt og holdent i disse ca. 20 cm tykke svarte platene av cellplast, og deretter har de pusset utenpå det.

Et uferdig hus med svarte celleplastplater og puss på utsiden, omgitt av byggeplass med verktøy, trær i bakgrunnen under en overskyet himmel.

Vet ikke jeg hvordan det er å pusse direkte på celloplasten... Vi brukte logolit-klossene fra Cellplast Direkte og er svært fornøyde. God komfort og lavt forbruk. Har bodd ganske nøyaktig ett år nå og har et totalforbruk på ca. 9000 kWh. (Vannbåren gulvvarme sammen med en Nibe 750, ingen peis)

Dorocell og sundolitt har nå en innebygd plastskive bak cellplasten som man kan skruve i. Dette medfører at man ikke trenger å sette opp lekter på veggene for å brannsikre med for eksempel gips. Tidligere hadde sundolitt en metallplate som ble montert for hver omgang, noe som var kronglete. Å bygge hus med denne metoden er gøy og gir god isoleringsverdi. Man kan lett håndtere disse blokkene selv, da de ikke veier mange kilo hver.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.