Med riktig verktøy vil det gå lett.

Bilde av en baufil med rødt håndtak og et nærbilde av sagbladets tenner.

• Liker
danielandersson og 1 annen
  • Laddar…
Sniffet chemtrails i dag?

Jeg vet at f.eks. Bauhaus har solide veggmonterte sager for kapping av benkeplater og lignende. Tror de også kunne fått inn din balk. Koster en femtilapp eller en hundrelapp snittet, men det kan det jo være verdt.

De pleier bare å være tilpasset for akkurat plater. Sitter ofte en TS55 i jiggen. :(

mycke_nu skrev:
Sniffet chemtrails i dag?
Fan vet, mange flyby's over eiendommen i dag.

Jeg ville også kutte for hånd med vanlig fuktsag (ny selvfølgelig, og ikke en 30 kr sag). Tegn opp nøye og sag med bjelken stående på høykant. Da er det lettest å få et godt snitt.

Og når snittet drar i vei litt for mye kan du jo kjøpe en ny balk, man blir jo bedre når man har trent noen ganger :thumbup:

• Liker
Nickesågen
  • Laddar…
Hvordan gikk det?

Mikael_L
Ahh, jeg har ikke gjort noe enda. Jeg lener meg tross alt mye mot å sage med dykksagen fra begge sider og så fjerne midtstykket manuelt. Men har ikke helt bestemt meg.
Visst kom det fram andre fantastiske forslag her, men de ser ut til å enten kreve en dyktighet jeg ikke har, eller at jeg må bruke mye tid på å bygge jigger osv.

Fordelen med dykksag + manuelt er at jeg allerede har alle tingene og kan begynne med en gang den dagen jeg tar mot til meg. :)

Jeg ville ha saget fra 4 sider med dykksagen for så å ta kjernen med baufil. Da kan man jo følge etter med linjalen og få kuttene til å treffe hverandre i sentrum. Så kan man vel slipe eller høvle ned kjernen hvis man sager skjevt med baufilen.

Jeg hadde kappet med bakksag, det er ikke så vanskelig, alternativet er å vente ut bjelken, da vil biten falle av naturlig i en perfekt 45 grader, litt som fallfrukt. Vet ikke hvilket som vil gå raskest i TS tilfelle :cool:
Hvorfor er det viktig at kuttet blir perfekt?

• Liker
Lostmoose
  • Laddar…
[video=youtube;w6BBKFZjRh4]https://www.youtube.com/watch?v=w6BBKFZjRh4[/video]

• Liker
yxet
  • Laddar…
Det går an å få til ganske bra snitt med elektrisk motorsag også.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.