Noen som vet noe om dette merket som ikke finnes på markedet lenger?

Vi har en Villa Matilda med byggeår 1993, enetasjes med litt kul planløsning. Vi har en liten innervegg i gangen som vi vil fjerne for å utvide gulvflate i nettopp gangen, samt skal vi bytte kjøkken og dermed vil vi kutte av en del av veggen mellom kjøkken og stue for å få en mer åpen planløsning mot denne retningen.

De veggene og deler av vegger vi vil fjerne, er alle i samme område og grenser mot gang/kjøkken/stue.

Da vi kjøpte huset, sa selgeren at huset har ingen bærende vegger, men det er slikt jeg tar med en klype salt, men hvordan vet man om det virkelig ikke er bærende vegger?

Man går opp på loftet og kontrollerer hvordan takstolene ser ut.

Har faktisk en perm med tegninger, ut fra dette har jeg ikke kompetansen til å avgjøre om det er bærende eller ikke. Har ikke den grunnleggende byggetekniske kunnskapen.

Å rive og reise opp igjen har jeg kunnskaper til, men spørsmålet er om det er bærende eller ej?

Sender opp noen bilder jeg tok av tegningene.

Det er altså veggene som går etter røde linjer på planløsningstegningen vi tenker å fjerne.
Byggetegning med målinger og linjer viser veggenes plassering, inkludert de som kan være bærende i henhold til røde linjer på planløsningen.

Bygningstegning av tverrsnitt av et hus, viser takstoler, veggkonstruksjon og materialspesifikasjoner. Markeringslinjer indikerer planlagte endringer.

Plantegning av en leilighet med røde linjer som markerer vegger som vurderes for fjerning. Rommene inkluderer kjøkken, hall, bad, stue og soverom.

(klikkbare bilder)

• Tegning av planløsning med vegger og mål, inkludert linjer markert i rødt som diskuteres for rivning.
Sist redigert:
Har ikke noe svar på spørsmålet ditt, men jeg synes planløsningen ser litt kul ut. Så kjedelig med alle rette vegger og åpne planløsninger overalt i dag, et skjevt kjøkken ser i det minste morsommere ut.

Du har selvbærende takstoler. Veggdelene du vil fjerne, kan du fjerne uten problem.

verktygsgurun skrev:
Du har selvbærende takstoler. Veggbitene du vil fjerne kan du fjerne uten problem.
Takk for svaret, det var det jeg også trodde men ville ha en bekreftelse fra noen som kan dette bedre enn meg. På fredagskvelden blir det å dele en god flaske rødvin med kona og sette inn tiger saga i veggene så vi deretter har hele helgen på oss til å bygge igjen det som trengs.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.