Er det noen som har erfaring med hulltagningsmetoder?
Har en kjellervegg i ren betong (385 mm tykk :wow
hvor jeg trenger å skjære opp et antall hull for vindusmontering. Arbeidet krever nok en profesjonell hulltagningsfirma, men hvilken metode er best? Det beste ville vært om det er både en støv- og lydløs metode, men verdsetter nok mest en metode som i stor grad er lydløs for å ikke forstyrre eldre beboere i bygget. Hvilke metoder står til disposisjon rent praktisk? Vannskjæring, laser, kjedeskjæring?????
Har en kjellervegg i ren betong (385 mm tykk :wow
Formentlig vil de ønske å bruke et diamantblad for å sage opp hullene i veggen, vått, bråker, vibrerer og støver en del. Lydløst og støvfritt vil det ikke være uansett metode, varsle naboene og informer om hva dere gjør og hvor lenge dere vil holde på, så vil det nok gå bra.
Takk for svaret Perk, Det var nettopp diamantskive-metoden som jeg ville unngå.
Javisst, det er det vanligste og det fungerer men har selv de negative opplevelsene som du nevnte fra tidligere hulltagningsprosjekter.
Spørsmålet er; Finnes det bare diamantskive-metoden tilgjengelig på markedet?
Javisst, det er det vanligste og det fungerer men har selv de negative opplevelsene som du nevnte fra tidligere hulltagningsprosjekter.
Spørsmålet er; Finnes det bare diamantskive-metoden tilgjengelig på markedet?
Googlet litt og fant denne metoden-
Nå finnes tydeligvis ikke dette firmaet i sør i Sverige, men er det noen som har en oppfatning om metoden i seg selv kan brukes med suksess i en kjeller (uten å fylle kjelleren med vann :wow
.
Noe spesielt man må tenke på, om man finner tilsvarende firma/metode i min region?
http://www.delete.se/tjanster/haltagning-och-betongsagning/
Nå finnes tydeligvis ikke dette firmaet i sør i Sverige, men er det noen som har en oppfatning om metoden i seg selv kan brukes med suksess i en kjeller (uten å fylle kjelleren med vann :wow
Noe spesielt man må tenke på, om man finner tilsvarende firma/metode i min region?
http://www.delete.se/tjanster/haltagning-och-betongsagning/
Klikk her for å svare