Har fjernet et spjeld i skorsteinen, noe som har resultert i et hull som er cirka 20 centimeter bredt og 1-2 centimeter høyt. Hvordan kan jeg tette dette på best mulig måte?
Røykkanalen brukes ikke, og jeg har ingen planer om å bruke den, men jeg vil ha muligheten hvis jeg ombestemmer meg i fremtiden.
Tar gjerne imot tips!
Røykkanalen brukes ikke, og jeg har ingen planer om å bruke den, men jeg vil ha muligheten hvis jeg ombestemmer meg i fremtiden.
Tar gjerne imot tips!
Sist redigert:
Skrap rent fra sot og løs puss med et jern.
Støvsug.
Fukt med en blomstersprøyte.
Lag noen passende spisse teglfliser med en murerhammer og en teglstein på forhånd.
Bland en liter mørtel (C-mørtel eller kalkmørtel), Ganske løs.
Slå i mørtelen i hullet slik at det virkelig fylles ordentlig. Bank forsiktig inn teglflisene i mørtelen.
Dra av med murskjeen.
Vent litt og legg på litt mer mørtel når alt har satt seg. Dra av med skjeen.
Støvsug.
Fukt med en blomstersprøyte.
Lag noen passende spisse teglfliser med en murerhammer og en teglstein på forhånd.
Bland en liter mørtel (C-mørtel eller kalkmørtel), Ganske løs.
Slå i mørtelen i hullet slik at det virkelig fylles ordentlig. Bank forsiktig inn teglflisene i mørtelen.
Dra av med murskjeen.
Vent litt og legg på litt mer mørtel når alt har satt seg. Dra av med skjeen.
Tusen takk!
Kan dette bruket funke?
https://www.byggmax.se/putsbruk-c-p0113
Kan dette bruket funke?
https://www.byggmax.se/putsbruk-c-p0113
Claes Sörmland skrev:
Støvsug.
Væt med en blomstersprøyte.
Lage noen passende spisse mursteinsfliser med en murerhammer og en murstein på forhånd.
Bland en liter murmørtel (C-bruk eller kalkmørtel), Ganske løs.
Slå i murmørtelen i hullet slik at det virkelig fylles ordentlig. Bank forsiktig inn mursteinsflisene i murmørtelen.
Dra av med murskjeen.
Vent litt og legg på litt mer murmørtel når alt har satt seg. Dra av med skjeen.
Claes Sörmland skrev:
Støvsug.
Væt med en blomstersprøyte.
Lage noen passende spisse mursteinsfliser med en murerhammer og en murstein på forhånd.
Bland en liter murmørtel (C-bruk eller kalkmørtel), Ganske løs.
Slå i murmørtelen i hullet slik at det virkelig fylles ordentlig. Bank forsiktig inn mursteinsflisene i murmørtelen.
Dra av med murskjeen.
Vent litt og legg på litt mer murmørtel når alt har satt seg. Dra av med skjeen.
Klikk her for å svare