Hei,

Bakgrunn
I min iver etter å flytte vår router kjøpte jeg en trekkefjær for å prøve å finne ut hvordan husets telefonkontakter er koblet. Jeg kjøpte selvfølgelig den lengste - 25 meter. Matet og matet, hele fjæren fikk plass, noe den ikke burde siden det maks er 12 meter til neste uttak. Frustrert, prøvde jeg å rokke på boksen som kabelen kom opp gjennom og det viser seg at hullet i boksen ikke var koblet til rør-slangen -> dvs. jeg har stukket inn 25 m trekkefjær i veggen. Forhåpentligvis har det ikke skapt noen store skader..

Spørsmål
For å få ut trekkefjæren og kunne trekke datakabelen, trenger jeg å åpne et større hull, hvordan gjør jeg det på enkleste måte (tigersag, kniv)?

Hvordan gjør jeg for å reparere hullet og sette inn boksen i dette?

Tusen takk på forhånd!

• Rundt hull i veggen med flere kabler som stikker ut. Veggen er grov rundt hullet, og kabelbindingene er synlige utenfor hullet.
klosp11
Hei! Jeg tror ikke på noen større skade der inne. kan man ikke få ut fjæren gjennom å snurre den rundt mens man drar?

For å åpne veggen hadde jeg brukt en multimaskin bare man ikke går for dypt inn i veggen.

Sikkert flere som kommer med tips. lykke til

klosp11 klosp11 skrev:
Hei! Jeg tror ikke på noen større skade der inne. Kan man ikke få ut fjæren gjennom å snurre rundt den mens man drar?

For å åpne veggen hadde jeg brukt en multimaskin, bare man ikke går for dypt inn i veggen.

Sikkert flere som kommer med tips. Lykke til
Takk for svar! Fjær har klart å slå knute på seg selv der bak (bokstavelig talt)
Trenger uansett å prøve å få tak i røret med telekablene, så bare å åpne opp dessverre.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.