Hei!
Tenkte å støpe noe lignende som denne

Har laget støpeformen i plywood, men noen tips til hvordan man får den "hul" så den blir lettere. Legge i noe papprør eller lignende!?
Trenger den å armeres, hvis veggene blir ca 10 cm?
Hva tetter man sprekker i støpeformen best med?
Tenkte å støpe noe lignende som denne

Har laget støpeformen i plywood, men noen tips til hvordan man får den "hul" så den blir lettere. Legge i noe papprør eller lignende!?
Trenger den å armeres, hvis veggene blir ca 10 cm?
Hva tetter man sprekker i støpeformen best med?
Har gjort en likadan benk. Stoppet inn en bit cellplast (frigolit) i passe størrelse samtidig som jeg fylte betongen. Ble kanonbra.
Jeg armerte ikke da det ikke er noen belastning å snakke om.
Sprekker tetter du med latexfug.
Jeg armerte ikke da det ikke er noen belastning å snakke om.
Sprekker tetter du med latexfug.
Nå ble jeg litt usikker på hva jeg brukte til akkurat den faktisk
.
Enten vanlig finbetong eller ekspanderbetong. Med den sistnevnte får du et garantert bra resultat da den ikke trenger å vibreres, det holder å banke litt på formen for å få en i prinsippet helt porefri støp.
Finbetong funker bra det også, trenger bare å vibreres mer og er vanskeligere å få like porefri.
Enten vanlig finbetong eller ekspanderbetong. Med den sistnevnte får du et garantert bra resultat da den ikke trenger å vibreres, det holder å banke litt på formen for å få en i prinsippet helt porefri støp.
Finbetong funker bra det også, trenger bare å vibreres mer og er vanskeligere å få like porefri.
Hei igjen, tror du man må kle med plast og spyle med vann osv? Tenkte å støpe på jobben, og ikke klusse hjemme og har ikke mulighet til å komme hver dag og vanne. Blir det brukbart da?mexitegel skrev:
Nå ble jeg litt usikker på hva jeg brukte til akkurat den faktisk.
Enten vanlig finbetong eller ekspanderbetong. Med den siste får du et garantert godt resultat da den ikke trenger å vibreres, det holder å banke litt på formen for å få en nesten helt porfri støping.
Finbetong fungerer også bra, det trenger bare å vibreres mer og er vanskeligere å få like porefri.
Klikk her for å svare