Hei, jeg skal sette opp en klessnor i kjelleren i vaskerommet. Fra en innervegg til en yttervegg. Innerveggen er hard og fin, og der kunne vi skru opp en planke som vi skrur kroker i. Men innerveggen sin innside er hul når man banker på den. De første 4 cm er ingenting tror jeg, så blir det hardt. Vi prøvde med Spiker 120, men det festet ikke.
Noen som har noen tips? Alle ytterveggene høres hule ut. En venn mener at det er isolert. Huset er fra '52.
Fredrik
Noen som har noen tips? Alle ytterveggene høres hule ut. En venn mener at det er isolert. Huset er fra '52.
Fredrik
Har samme problem. Hus bygget -52 og "hule kjellervegger".
I mitt tilfelle er det en dårlig puss (ca 1-2 cm) utenpå betonghullstein.
I et par tilfeller har jeg boret med 8mm bor, trykket i PL-lim samt en 10mm plugg. Det holder for lett belastning.
Ved tyngre ting har jeg måttet banke bort pussen og erstatte den med ny, for deretter å gjøre "på vanlig måte".
Jeg vil med nysgjerrighet følge tråden for å få andre tips..........
I mitt tilfelle er det en dårlig puss (ca 1-2 cm) utenpå betonghullstein.
I et par tilfeller har jeg boret med 8mm bor, trykket i PL-lim samt en 10mm plugg. Det holder for lett belastning.
Ved tyngre ting har jeg måttet banke bort pussen og erstatte den med ny, for deretter å gjøre "på vanlig måte".
Jeg vil med nysgjerrighet følge tråden for å få andre tips..........
Klikk her for å svare