Hei, jeg skal sette opp en klessnor i kjelleren i vaskerommet. Fra en innervegg til en yttervegg. Innerveggen er hard og fin, og der kunne vi skru opp en planke som vi skrur kroker i. Men innerveggen sin innside er hul når man banker på den. De første 4 cm er ingenting tror jeg, så blir det hardt. Vi prøvde med Spiker 120, men det festet ikke.

Noen som har noen tips? Alle ytterveggene høres hule ut. En venn mener at det er isolert. Huset er fra '52.

Fredrik
 
det ser ut til å være en vegg som trolig består av betonghullstein som det sitter träulit på innsiden som er pusset, var ikke så uvanlig måte å lage kjellervegger på -50 tallet
 
Har samme problem. Hus bygget -52 og "hule kjellervegger".

I mitt tilfelle er det en dårlig puss (ca 1-2 cm) utenpå betonghullstein.

I et par tilfeller har jeg boret med 8mm bor, trykket i PL-lim samt en 10mm plugg. Det holder for lett belastning.

Ved tyngre ting har jeg måttet banke bort pussen og erstatte den med ny, for deretter å gjøre "på vanlig måte".

Jeg vil med nysgjerrighet følge tråden for å få andre tips..........
 
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.