Den der profilen er nok tidskrevende å lage selv uten spesialmaskiner.
Men klart. Man kan kanskje frese sporet og deretter høvle vinkelen i en planhøvel hvis man først lager en jigg som låser den siden man høvler i riktig vinkel i forhold til oversiden.
Hvis man skal gjøre det med håndholdte verktøy så bør man nok ha veldig god tid og veldig lite penger.
Men klart. Man kan kanskje frese sporet og deretter høvle vinkelen i en planhøvel hvis man først lager en jigg som låser den siden man høvler i riktig vinkel i forhold til oversiden.
Hvis man skal gjøre det med håndholdte verktøy så bør man nok ha veldig god tid og veldig lite penger.
Fan også! Takk for idé!E Eld skrev:Den der profilen er nok tidkrevende å lage selv uten spesialmaskiner.
Men visst. Man kan kanskje frese sporet og deretter høvle vinkelen i en planhøvel hvis man først lager en jigg som låser den siden man høvler i riktig vinkel i forhold til oversiden.
Hvis man skal gjøre det med håndholdte verktøy så bør man nok ha veldig god tid og veldig dårlig økonomi.
Så kjøpe ferdige er kanskje ”billigere” tross alt.
Jeg hadde rimelig enkelt fikset det med båndsagen og vertikalfresen, men hadde nok likevel valgt å kjøpe ferdige om jeg ville ha. Å kjøre klissetrykt bartre i maskiner krever en del rengjøring som jeg helst unngår.
Ok! Kanskje et "treverksted" kan hjelpe meg med å høvle tilHep skrev:
Hva skal jeg lete etter da for bedrift tro?
Jeg kan ikke svare for andre og hva de tar, men om totalprisen for kjøpte planker er 12 000 blir det vanskelig å spare ved å la noen forme granplanker for deg. Gran er klissete, så finner du ingen som pleier å jobbe med det tilkommer rengjøring utover arbeid og virke. De jeg vet som jobber med gran lager gulv og lignende og har ikke utstyr for å "finforme" virke.C chali405 skrev:
Yes det var ett asbra tips med fjällpanel!H Hans G2 skrev:
Jo båda sidor kommer synas, funderar på att slå ihop två paneler så passar det i betongstolpens skåra
Takk for alle svar! 🙂Hep skrev:
Jeg kan ikke svare for andre og hva de tar, men om totalprisen for kjøpsplankene er 12 000 blir det vanskelig å spare ved å la noen forme granplanker for deg. Gran er klissete, så finner du ingen som pleier å jobbe med det, tilkommer rengjøring utover arbeid og treverk. De jeg vet som jobber med gran lager gulv og lignende og har ikke utstyr for å "finforme" treverk.