Hei!
Vi holder på å renovere hjemme og har flyttet kjøkkenet til andre siden av huset. Alt er klart med strøm og vann, men nå vurderer jeg å endre designen i kjøkkenet litt. Tanken var å ha tomme vegger og kun benkeskap, men det har gått opp for meg nå at vi kommer til å trenge mer lagring enn det haha...
Siden det ikke var den opprinnelige planen å ha veggskap, har vi derfor ikke forsterket veggen noe spesielt som jeg nå vil ha veggskapene på. Derfor tenkte jeg å spørre her hva dere tror, holder veggen for veggskap? Eller må man rive alt for å forsterke den?
Vi bor i et trehus fra 40-tallet og det er på en av husets yttervegger jeg tenker å sette veggskapene på. Veggens oppbygging er som følger (innenfra til ytterpanel):
Legger ved et bilde fra samme rom, men en annen vegg hvor man tydeligere kan se veggens oppbygging. Men vi har brukt en tynnere gipsplate på den veggen og heller ikke lagt på en OSB-plate med stendere under.
Legger også ved et bilde fra da vi satte opp OSB-plater på veggen som veggskapene skal henge på (der ser man dels den liggende panelen samt stenderne som OSB-platen sitter på). Samt en skisse på hvordan kjøkkenet vil se ut.
Dette er mitt første innlegg her på Byggahus og dette er også første gangen jeg renoverer, så ha gjerne litt forståelse hvis innlegget var rotete eller manglet viktige detaljer for å kunne gi et svar haha!