Hei,

Jeg har en garasje med fagverkstakstol med spennvidde på 6000 mm som er bygget med 45x145 bjelker som ligger mot veggene. Det er 27 graders helling på takstolene som gir en høyde på kanskje 130 cm når alt er klart med isolasjon osv.

Jeg vil gjerne lage et loft oppå dette ved å legge 45x145 oppå takstolen. Vil det holde? eller blir det for tungt? Vi bor noen mil utenfor Göteborg. Takstolene ligger med 1200 cc mellom hverandre. Trenger jeg å legge 45x145 mellom hver takstol og 45x145 oppå, eller holder det med 45x145 mellom takstolene så jeg får 600 cc og deretter gulvplater på 22 mm? Hvordan skal man gjøre det?

Hilsen David

Det er vel mest spørsmålet om hva du skal lagre der. putene fra hagemøblene eller motorblokk.

Protte

Hva får du plass med i en fagverkstakstol er ikke fagverket i veien så mye at du nesten ikke får noen plan åpen flate på hanebjelken å bygge noe på?

Er det et loft for å slenge opp typ 4 par ski er det neppe noen problemer, den marginen finnes.

Jeg hadde tenkt å ha noen senger der oppe og så blir det lager for eksempel kofferter, julepynt, bøker fra barnas skoletid og klær. Sengene får plass mellom takstolene da det er 1200 cc. Det er for at barna skal kunne være der og leke.

Når jeg bestilte takstoler til garasjen var det viktig om det skulle være mennesker der eller ikke.
Det som holder for bøker og klær holder kanskje ikke for et barn som skal sove der - selv om vekten er den samme.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.