6.548 lest ·
50 svar
7k lest
50 svar
Holder disse lektene?
Kunne jeg bytte ut gipsplaten en bit også oppe slik at kanten blir mer jevn, liksom reparere som nede. Eller svekkes veggen? Jeg har nemlig en gipsplate til overs som er omtrent samme mål som den jeg reparerte. Kan også skjære til litt smalere. Tenkte i tilfelle jeg vil male veggen. Har ikke bestemt meg ennå og vil gjerne være forberedt for alternativer.Henkan Sundberg skrev:
Hei,
spontant ville jeg si at der det skal sitte skap gjør så lite som mulig. Der det skal være fliser, gjør du det rimelig jevnt, men du trenger ikke pusse og sparkle deg i hjel. Vurderer du derimot å male, må det være ordentlig gjort så veggen er helt jevn. Den minste ujevnhet synes når malingen kommer på, dessverre.
Hvordan mener du? Gipsplatene har alltid vært der. Mener du før man sparkler veggen? Jeg vil ha så få synlige ledninger som mulig. Når tar man hit elektriker? Har ikke bestilt kjøkkenet enda fra Ikea. Vanskelig med "designen". Vurderer ulike alternativer.J Johan456 skrev:
Med gipsveggen, mener du sparkling av vegger? Eller reparasjon av gipsplaten?J Johan456 skrev:
Det skal forberedes elektrisitet for vaskemaskin. Nå ligger ledningene langs gulvet. Gammel elektrisk installasjon fra 70-tallet.
Byggfirmaet har ikke svart ennå, tar utrolig lang tid å få svar.
Nei jeg mener gipsen. Så lenge veggen er åpen så er det betydelig enklere å trekke elen. Så vil dere ha innfelte bokser mm. så ville jeg avvente. Legg opp et bilde av hele veggen og vis hva dere vil ha så kan forumet hjelpe til.
Takk, nå skjønner jeg. Da skrur jeg ikke fast den reparerte gipsplaten permanent. Jeg sendte bilder av hele veggen som svar til noen andre her, men under samme emne.J Johan456 skrev:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Räcker dessa kablar för att koppla in spis med induktionshäll?
El -
Räcker dessa konstruktionsritningar inför tekniskt samråd?
Bygglov -
Vilken funktion har dessa reglar på takstolarna?
Tak & Vind -
Kan jeg fjerne disse sperrene i takstolen? Bilde finnes.
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi -
Hvordan skal jeg feste disse lektene?
Byggematerialer & Konstruksjonsteknologi