Man burde kanskje blande ned en spiseskje/teskje, boracol i bøtta før man setter den bort ...ByggaNytt skrev:
Men det er klart, så gjelder kanskje sparkling med helmaske etterpå ...
jeg har hatt noen bøtte som har klart seg lenge, blitt litt "seigere" men da tilsatt litt vann for riktig konsistens igjen
Dette var en slags gipssparkel og om man skal gjøre det vet jeg ikke men det fungerte fint!
legg "gladpack" over overflaten på en bøtte med sparkel hvis den skal stå i måneder så holder sparkelen seg bedre, glatt bare til overflaten og på med "gladpacken".
Muggen eller tørket pleier å være min regel når det skal kastes, datoene på boksen bryr jeg meg ikke om.
Muggen eller tørket pleier å være min regel når det skal kastes, datoene på boksen bryr jeg meg ikke om.
Med viss risiko for rekord i gammel tråd, men dumt å starte en ny.
Jeg skal sparkle en mindre vegg, ca 5 kvm. Hadde en bøtte med sparkel igjen i garasjen fra da det ble bygget. Åpnet den tidligere og det var litt lagdelt på overflaten, omtrent som all maling blir når den har stått en stund. Jeg tok en sparkelspade og rørte rundt.
Sparkelen føles bra i konsistensen og oppfører seg som hvilken som helst sparkel. Dog er den ca. 5 år gammel.
Hvis det ser bra ut og føles bra, er det risiko for at noe kan gå galt? Kan sparkel eldes på andre måter?
Bøtten har stått i garasjen, ca 8-12 grader året rundt.
Mvh
Jeg skal sparkle en mindre vegg, ca 5 kvm. Hadde en bøtte med sparkel igjen i garasjen fra da det ble bygget. Åpnet den tidligere og det var litt lagdelt på overflaten, omtrent som all maling blir når den har stått en stund. Jeg tok en sparkelspade og rørte rundt.
Sparkelen føles bra i konsistensen og oppfører seg som hvilken som helst sparkel. Dog er den ca. 5 år gammel.
Hvis det ser bra ut og føles bra, er det risiko for at noe kan gå galt? Kan sparkel eldes på andre måter?
Bøtten har stått i garasjen, ca 8-12 grader året rundt.
Mvh
Klikk her for å svare