Vi har fikset en rottingkurv som skal fungere som seng for et lite barn. Denne kurven tenkte vi å feste i en takbjelke med hjelp av en krok og tau slik at kurven henger i luften. Folk henger sandssekker og annet tungt i takbjelkene, men jeg vil helst ikke at kurven faller ned, så jeg overdimensjonerer gjerne. Kurv, med sengetøy og barn, veier kanskje 6-10 kg totalt.
Tanken er å bruke en grovere tak-krok med øye på og deretter feste kurven med båtliner. Jeg ville bare dobbeltsjekke her så jeg, og barnet, kan sove godt om nettene.
Tror dere at det vil fungere?
Tanken er å bruke en grovere tak-krok med øye på og deretter feste kurven med båtliner. Jeg ville bare dobbeltsjekke her så jeg, og barnet, kan sove godt om nettene.
Tror dere at det vil fungere?
Om du er usikker, prøv selv å rive løs kroken, du vil ikke klare det. De sitter ganske godt.
Men hvorfor heise opp barnet i taket, har dere bjørner innendørs?
Men hvorfor heise opp barnet i taket, har dere bjørner innendørs?
Grundstött
· Halland
· 28 345 innlegg
Sett "krogen" på gulvet i stedet.
Enklere, ingen risiko for fallskader når barnet begynner å bevege seg og kanskje faller ut!
Enklere, ingen risiko for fallskader når barnet begynner å bevege seg og kanskje faller ut!
Takk for deres svar.
Kurven henger vi for å kunne gynge den litt. Selvfølgelig vil barnet få flytte til en sprinkelseng når det er noen som helst risiko for at det klatrer ut.
Kurven henger vi for å kunne gynge den litt. Selvfølgelig vil barnet få flytte til en sprinkelseng når det er noen som helst risiko for at det klatrer ut.
Kraftige kroker av typen som man henger for eksempel en trapes i holder (om bjelken holder) i løpet av de få månedene ungen er så liten at han/hun ikke prøver å ta seg ut.
Men jeg må være enig med KnockOnWoood. Veldig snart har dere en unge som har skadet seg i et forsøk på å ta seg enten ut eller inn. Og i verste fall slått ut og kastet i gulvet av sengen som har truffet på gjenstuds.
Jeg føler meg absolutt som en klager nå, men mamma og pappa kanskje bør tenke på sikkerheten for ungen litt mer og gå bort fra estetikken. Det finnes altså ganske gode grunner til hvorfor man ikke henger opp barn i taket lenger.
Men jeg må være enig med KnockOnWoood. Veldig snart har dere en unge som har skadet seg i et forsøk på å ta seg enten ut eller inn. Og i verste fall slått ut og kastet i gulvet av sengen som har truffet på gjenstuds.
Jeg føler meg absolutt som en klager nå, men mamma og pappa kanskje bør tenke på sikkerheten for ungen litt mer og gå bort fra estetikken. Det finnes altså ganske gode grunner til hvorfor man ikke henger opp barn i taket lenger.
Jeg forstår deres bekymring og hvis det er den minste risiko for at barnet kan bli skadet, så dropper vi dette. Det var noe vi så i en avis bare som virket veldig praktisk akkurat i begynnelsen før det er noen som helst risiko for at barnet klatrer ut og skader seg. Men som sagt, sikkerheten kommer absolutt først.
Klikk her for å svare