Bestilt en ferdigkappet limtresøyle til mitt uterom fra Wilab garden. Dessverre får man ikke monteringsanvisningen før man bestiller, så nå er det som det er...

Hjørnestolpene er kappet slik at de må stå på samme nivå som profilene til glasspartiene. Så enten må jeg sette profilene og stolpen direkte mot søylen og bygge gulvet på et høyere nivå innenfor, eller gjøre klart gulvet før jeg setter søylen slik at jeg altså setter stolpene og profilene på ferdig gulv. Den siste varianten er jeg litt skeptisk til fordi jeg da må isolere og gjøre klart uten tak...

Noen som kjenner igjen "problemet"??

Avhengig av hva slags gulv du skal ha, så kan det kanskje monteres en ramme/frise av gulvet der stolper og partier skal stå?

ja den varianten har jeg også tenkt på stolpene plasseres jo da direkte på trallen og altså på samme overflate som blir våt når det regner...

Ja, skikkelige overheng på taket og kapillærbrytende mellom gulv og stolpe.

Jeg bruker heller stolper i trykkimpregnert enn limtre.

En kappet stamme kommer som regel kappet ut fra partienes mål, om man ikke ber om å få stolpene lengre selvfølgelig.
Som GoForit skriver, mål ut og legg to-tre rader terrassebord der stolpene skal stå. Du kommer til å isolere under uansett.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.