Vi har nettopp kjøpt hus og forrige eier har malt en fondvegg i soverommet. Resultatet er dårlig. De har knapt brukt maskeringstape eller noe for å få det jevnt. I påvente av en stor renovering vil vi nå skjule hjørnene for å slippe å se fargedyss. Det nærmeste som minner om en slik list jeg tenker på er kvartstav. Men i og med at alle byggevarehus har disse innen kategorien gulv lurer jeg på om det jeg er på jakt etter har et annet navn. Hjørnene er ikke kantkjørner men innvendige vegg mot vegg så å si.

Mio skrev:
Vi har akkurat kjøpt hus, og de forrige eierne har malt en fondvegg på soverommet. Resultatet er undermåls. De har knapt brukt maskeringsteip eller noe for å få det jevnt. I påvente av en skikkelig renovering vil vi nå dekke til hjørnene for å slippe å se fargeklattene. Det nærmeste som minner om en slik list jeg tenker på, er kvartstav. Men siden alle byggevarehusene har disse innen kategorien gulv, lurer jeg på om det jeg leter etter har et annet navn.
Hjørnene er ikke kanthjørner, men innvendige vegg mot vegg, så å si.

Jeg sier samme kvartstav.

Kvartslist er vel det man først tenker på. Men du kan bruke hulkillist, smyglist, skugglist... Det er bare å velge.

Det spiller vel ingen rolle hvor man oppbevarer listene på byggevarehuset en kvartstav/kvartlist er jo den samme uansett om du spikrer den langs et gulv eller en vegg.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.