Hei alle kunnskapsrike!
Jeg har revet bort en plastmatte der, men underlaget satt fortsatt fast limt. Jeg fløt deretter to ganger for å komme riktig i nivå (skyld på uerfarenhet). Sparkelen var dessverre litt utgått, så det tok litt tid, men herdet til slutt.

Problemet er nå at det en uke etterpå har en skarp stikkende lukt som plager meg enormt. Har luftet mye, men så snart jeg lukker igjen lukter det igjen. Så nå vil jeg vite om dette bare kan være sånn og stopper etter en stund, eller har jeg gjort en kjempefeil? Hvordan løses dette på en smidig måte? Jeg vil jo minst av alt pigge det opp igjen. ALLE forslag verdsettes!

En del sparkel vokser det bakterier i veldig lett. Kan være det som lukter.

Hvordan du skal bli kvitt det vet jeg ikke.

kan lukten komme fra avløpet. Om du har fjernet f.eks. toalettet har du ingen vannlås igjen og all den herlige aromaen fra avløpet kommer opp i rommet.

nei finnes ikke noe avløp så det er ikke tilfelle. Når det gjelder bakteriell vekst i sparkelen er det selvfølgelig vanskelig å bedømme. Har betongbjelkelag så noe råte i trekonstruksjon er det heller ikke i gjetningen av muggvekst. Derimot har jeg lagt gulvplast og nytt tregulv og kanskje skulle jeg ventet enda lenger med dette?? Virker dog som folk generelt ikke gjør det. Har installert sengen der nå men føles jo ikke helt greit med denne lukten ... hva er oddsen for at den bare forsvinner?

Flytsparkel lukter ille noen ganger.. Enkelte merker.

spørsmålet er i så fall hvor lenge er rimelig i disse tilfellene?

Flyttet et par rom nylig, luktet rart i nærmere 3 uker. Helt normalt ifølge flisleggeren, som jeg for øvrig har kjent i 20 år... :D

• Liker
daniel76
  • Laddar…
Takk! Da krysser jeg fingrene for at det forsvinner da

Hei Daniel Hvordan gikk det? Forsvant lukten? Hvor lang tid tok det? Jeg har samme problem - det er 4 dager nå og jeg tør ikke fortsette med neste steg før det slutter å lukte. Jeg er redd for at lukten "stenges inne" og ikke forsvinner da....

Hei Francisco Rubiano!

Jeg gikk og bekymret meg lenge, var også redd for å stenge det inne.
Det tok cirka tre uker før det helt forsvant helt.
Så tydeligvis helt normalt.

• Liker
rosell
  • Laddar…
Skal man da vente med å legge gulv før lukten forsvinner? Eller er det ok å legge gulvet så snart sparkelmassen har tørket?

S
så fort det har tørket i henhold til sparklets oversikt, kan du fortsette.

Hold dere unna normaltørkende avrettingsmasser så går det på noen dager (Mao bruk selvtørkende)

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.