Blir så trøtt på meg selv. Sagde opp masonitt som ligger under klikkgulv på kjøkkenet, uten å tenke meg om, med multitool med Biltemas blad for tre og plast. I gulvet ligger både strøm og radiatorrør trukket. Det ble et snitt i radiatorrøret. Det er plastbelagt. Røret er rustfritt stål (tror jeg, ikke kobber iallfall). Kan ikke se at det lekker i det hele tatt. Puste ut og tenke "flaks, ingenting å utbedre" eller bytte ut den skadede delen? Hva gjør jeg? Sukk.

Legger ved bilde av snittet samt en bilde av hvordan røret ser ut når det er frilagt.

• Et frilagt hvitt rør under et lag med jord og betong, der betongsnittet avslører rørets posisjon og utseende.
  • Frilagt rør med hvitt isolasjonsmateriale fjernet, sett mot en vegg med svart og hvitt mønster. Rustne rør stikker opp gjennom gulvet.
Rickard.
Ser helt klart ut som kobber,
Pill forsiktig bort plasten ved skaden og sjekk om kobberen under er skadet, er røret helt og du bare har saget i hylsteret så er det vel ingen større skade skjedd.

• Liker
jhall
  • Laddar…
B Bennca skrev:
Det er plastbelagt. Røret er rustfritt stål (tror jeg, ikke kobber iallfall).
Ser ut som helt vanlige prisolrør. Altså kobber med plast utenpå.

Rickard. Rickard. skrev:
Ser helt klart ut som kobber,
Pill forsiktig bort plasten ved skaden og sjekk om kobberen under er skadet, er røret helt og du bare har saget i hylsteret så er det vel ingen større skade skjedd.
Takk for svar!

På bildet ser røret ut som kobber ser jeg nå. I virkeligheten er dog røret stålfarget. Skal pille bort litt av plasten.

Ingen lekkasje. Flaks! Takk for deres svar!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.