Hei!
Har kjøpt en villa bygget i 2006, har lett i alle byggehåndbøker!
Byggeren får jeg ikke tak i, tidligere eier vet ingenting.

Det jeg eneste jeg er ganske sikker på er at gulvsokkelen kalles

Gulvsokkel Allmoge​

og det eneste produktet jeg finner som ligner på den jeg har er
https://www.duri.se/produkt/golvsockel-allmoge-vit/ men synes ikke profilen er den samme som den jeg har.

Har trykk på baksiden med info men kan ikke tyde hva det står :/ Hjelp verdsettes!

takk / linus

• Hvit golvsokkelprofil "Allmoge" ved siden av tommestokk med måleenheter, sett fra siden for å vise detaljer i design og størrelse.
  • Baksiden av en trelist med utydelig teksttrykk synlig. Listeprofilen er enkel og kan være en form for golvsokkel.
  • Bakside av en gulvlist med utydelig trykk i svart tekst på en brun overflate. Teksten er vanskelig å lese.
Har du den biten i hånden, så er det bare å gå til trelastlageret og sammenligne med hva som finnes. Trolig samme som du har. Allmoge.

J jonaserik skrev:
Har du den biten i hånden, så er det bare å gå til trelasten og sammenligne med hva som finnes. Trolig samme som du har. Allmue.
dessverre har jeg ikke fått den hjelpen på noen av de trelastene jeg har gått til med biten i hånden.
derfor legger jeg opp info og spør her. For forhåpentligvis å finne noen med mer erfaring eller kunnskap enn det amatørene på trelastene har...

Synes ikke selv det skulle være så vanskelig å finne samme profil men så er det dessverre ikke denne gangen.

BirgitS
Profilen er nesten 20 år gammel så det er jo stor risiko for at den har blitt fjernet fra sortimentet på dette tidspunktet. Noen som har ment at produksjonen kan forenkles på noen måte for å presse prisene, og så blir utseendet ikke helt likt lenger.

Stefan N Stefan N skrev:
Ganske lik. [lenke]
Ja, det lander kanskje på denne om mitt søk ikke bærer frukt.

BirgitS BirgitS skrev:
Profilen er nesten 20 år gammel så det er jo stor risiko for at den har blitt fjernet fra sortimentet på dette tidspunktet. Noen som har ment at produksjonen kan forenkles på en eller annen måte for å presse prisene, og da blir utseendet ikke helt likt lenger.
Ja mistenker at det er så

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.