Jeg skal bygge en carport som er koblet til huset på den ene siden og er en forlengelse av garasjen.
Carporten er 7x7 m hvilken dimensjon trenger jeg ha på limtredrageren...Snø sone 2

• En 3D-modell av et hus med en tilknyttet carport på 7x7 meter. Carporten er på siden av garasjen og koblet til huset.
vcx
Har du kikket her?

Hei og velkommen til Byggahus forum!

Jeg antar at du mener den limtrebjelken som skal være støtte for carportens takstoler og som kan ses som en forlengelse av garasjens ytre vegg? Hvis den skal være 7 meter lang uten støtte av søyle på midten, trenger den ha dimensjonen 90x540 mm eller tilsvarende. (165x450 eller 215x405). Setter du en ekstra søyle på midten, kan du gå ned til 90x270 mm eller tilsvarende.

Takk for et bra svar og jo jeg tenkte å sette en støtte i midten for jeg har snöfinkar mellom huset og carport/garasje .men holder det virkelig med den lille bjelken...???

Jeg gikk ut fra forholdene på den synlige siden av carporten. Jeg trodde at taket på den andre siden hvilte på hovedbygningen. Hvis det ikke er slik, må du vri modellen litt så det går å se hvordan forbindelsen mellom hus og carport skal være.

J justusandersson skrev:
Jeg tok utgangspunkt i forholdene på den synlige siden av carporten. Jeg trodde at taket på den andre siden hvilte på hovedbygningen. Hvis det ikke er slik, må du vri modellen litt slik at det går an å se hvordan forbindelsen mellom hus og carport skal være.
Jeg fant et bilde til så du kan se hvordan det ser ut.
Også på hus siden trenger jeg en liten bjelke på 1,5 m

• Illustrasjon av et hus med veranda og garasje, omgitt av hekk. Huset har et skråtak og ligger ved siden av en asfaltert vei.
Av utseendemessige årsaker synes jeg du skal bruke samme bjelkestørrelse også på den andre siden av carporten.

Absolutt .. men hvilken balk ticker du jeg skal bruke..?

Med en stolpe i midten på den ytre siden er det 90x270 mm som gjelder.

Da Blir det to slike bjelker takk for din generøse hjelp.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.