Jeg tenkte å prøve meg på en budsjettoppussing av min farstukvist slik at den ser presentabel ut i minst et par år til. Alt begynte med at jeg skulle beise om terrassebordene, men oppdaget da at selve rekkverket på gjerdet begynte å råtne i underkant. Etter at jeg fjernet det, oppdaget jeg at også terrassebordene var gjennområtnet på flere steder på den høyre siden der jeg ikke har noe tak. Under terrassebordene er det betong, og alt vann har rent ned og blitt stående på betongen til høyre.

Så nå lurer jeg på om noen har tips om hvordan jeg skal gå videre. Min nåværende plan er å skjære bort terrassebordene til høyre og legge en tverrstilt planke på samme måte som den som ligger lengst til venstre på bildet, slik at alle terrassebordene ligger under taket. Men hva gjør jeg da med den bare betongplaten til høyre? Kan jeg legge noe annet som er vanntett og ikke koster en formue?

Så har jeg også et spørsmål om selve rekkverket rundt omkring, er det noen som har noen tips om noe relativt enkelt jeg kan sette sammen? Jeg vurderte om jeg kanskje kunne bruke de gamle toppbordene og bygge noe enkelt med 45x45 lekter kanskje.

• En inngangspart med en hvit dør og søyler, slitt treplatting og en rosa sykkel står til venstre.
  • Grå trall med en åpning som viser råtten understruktur og jord på en betongplate, fra en veranda under renovering med fuktproblemer.
  • Hvite trelister ligger på en gråmalt verandagulv med skadet område til høyre som avslører råtnet treverk under.
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.