2.268 lest ·
3 svar
2k lest
3 svar
Hjelp! Hvor mange sekker betong trenger jeg?
Som overskriften lyder.
Jeg blir ikke klok når jeg prøver å regne dette ut. Skulle sette pris på om noen kunnskapsrike kunne hjelpe meg. Jeg vil vite hvor mange sekker jeg trenger, ikke hvor mange kubikk/liter etc 😀
Skal støpe et fundament til en luft-vann varmepumpe utendørs.
Målene på støpeformen er:
126x74 cm og platen skal bli 12 cm høy
Jeg har allerede en 20 kg weber grovbetong så det blir slike sekker jeg kommer til å kjøpe
Million dollar question. Hvor mange sekker kommer til å gå med?
Jeg blir ikke klok når jeg prøver å regne dette ut. Skulle sette pris på om noen kunnskapsrike kunne hjelpe meg. Jeg vil vite hvor mange sekker jeg trenger, ikke hvor mange kubikk/liter etc 😀
Skal støpe et fundament til en luft-vann varmepumpe utendørs.
Målene på støpeformen er:
126x74 cm og platen skal bli 12 cm høy
Jeg har allerede en 20 kg weber grovbetong så det blir slike sekker jeg kommer til å kjøpe
Million dollar question. Hvor mange sekker kommer til å gå med?
Knapt 13 liter er en sekk om jeg husker riktig.
Og volumet du trenger ifølge dine mål er jo litt over 110 liter…så da burde du trenge å kjøpe 9 stk.
Jeg pleier alltid å putte i litt stein og kanskje noe jern for å drøye ut, men det er kjedelig å stå der og ha klart å søle ut samtidig som byggevarebutikken låser døren for kvelden..så kjøp 10.
Og volumet du trenger ifølge dine mål er jo litt over 110 liter…så da burde du trenge å kjøpe 9 stk.
Jeg pleier alltid å putte i litt stein og kanskje noe jern for å drøye ut, men det er kjedelig å stå der og ha klart å søle ut samtidig som byggevarebutikken låser døren for kvelden..så kjøp 10.
Sist redigert:
Klikk her for å svare
Lignende tråder
-
Hur många liter krossat tegel vågar man packa pe 240 liter byggsäckar?
Verktyg & Maskiner -
Hjälp att identifiera okända "säckar" i gammalt timmerhus
Lösvirke & Timmerhus -
Hjälp! Har råkat skruva ut för många sladdar från tvättmaskinsbrytare
El -
Hjälp! För många starlock-tillbehör att välja mellan
Verktyg & Maskiner -
Hjälp mig reda ut hur många cementsäckar jag kommer behöva.
Grund & Markarbeten