Hei!
Har funderinger på å i stedet for espalier ved vår halltrapp lage en halvvegg. Men vet ikke om det er mulig siden vi har fliser med varmekabler under. Vi vil da behøve å bygge opp veggen oppå flisene ca. 10 cm inn. Må man i så fall fjerne flisene og varmekablene, dvs ta opp alt, eller finnes det noe man kan ha imellom som beskytter, dvs ikke fjerne noe i det hele tatt?

Håper noen forstår hva jeg mener og kan gi et (raskt) svar! Ellers har nok min samboer snart malt espalieren i stedet... og det vil ikke jeg;)

Takk på forhånd! Og en fortsatt fin helg.
Hilsen Ajnor

Jeg ville prøve å lime fast den regel som skal ligge mot gulvet med PL 400 og deretter bygge opp halvveggen fra den.

Det er nok bare å bygge Du vil ikke påvirke fliser lr gulvvarme med en liten halvvegg om det var det Du lurte på?
Hvordan ser det ut rundt pergolaen i dag? kan Du feste din halvvegg i en vegg også? Vi har lignende planer ved vår trapp, men jeg avslutter i så fall vår halvvegg med en stolpe fra gulv til tak hvor trappen begynner, og fester den andre enden i veggen. Jeg får følelsen av at det blir for ustabilt akkurat der man tar i halvveggen på vei ned trappen ellers.
Med en slik konstruksjon regner jeg med at det holder med dobbeltsidig tape under.

Hei!
Det høres ut som vi har lignende tanker om hvordan man kan feste halvveggen. Vi har en stolpe fra gulv til tak i den ene enden og en vegg i den andre. Takk for svarene!

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.