4.942 lest ·
5 svar
5k lest
5 svar
Hjelp - 20 mm gulvsponplate finnes ingensteds for å gjenopprette del av gulv ?!
Hadde påbegynt en renovering av vaskerommet i et LB-hus fra 1981 da vi oppdaget at låseringen ved gulvsluket hadde sluppet og det hadde kommet fukt under gulvbelegget.
Sagt & gjort så ble gulvbelegget revet bort & den skadede delen av sponplaten saget ut mm men når det var på tide å gjenopprette med en like nøyaktig utsaget 22mm gulvplate, oppdager jeg at den gamle var 20mm, ikke 22.
Finner ikke gulvplater i 20 mm noe sted, så mitt spørsmål er om det er noen som har et fornuftig alternativ???
Sagt & gjort så ble gulvbelegget revet bort & den skadede delen av sponplaten saget ut mm men når det var på tide å gjenopprette med en like nøyaktig utsaget 22mm gulvplate, oppdager jeg at den gamle var 20mm, ikke 22.
Finner ikke gulvplater i 20 mm noe sted, så mitt spørsmål er om det er noen som har et fornuftig alternativ???
Det hørtes interessant ut... men antar at du mener at jeg skulle legge 22mm plate i det skadede området og så flyte hele gulvet til samme nivå + litt til for å få fall før vi legger gulvbelegg isåfall?
Skulle dog helst bare sparkle skjøtene (under hvilke det er kortlinger ved behov) og legge gulvbelegget direkte på platen denne gang som planlagt.
Skulle dog helst bare sparkle skjøtene (under hvilke det er kortlinger ved behov) og legge gulvbelegget direkte på platen denne gang som planlagt.
Sist redigert:
Det løste seg da jeg fant et lager med en hel gjeng 20mm sponplater i forskjellige lengder fra tiden det begav seg. Synes litt synd på dem som ikke har samme flaksen og må legge om hele greia hvis de har et stramt budsjett, litt dårlig mulighet til å legge om hele gulvet pga faste installasjoner etc.
Klikk her for å svare