P
Hei! Har en mulig gammel fuktskade under yttertrappen i kjellertaket. Man så på gipsplaten at den var brun i veggvinkel rett under yttertrappen. Jeg rev bort den dårlige gipsplaten i taket og fant masse tørt råttent treverk, ser ut som bark. Det er tett mellom trappen og veggen nå, før var det ikke det. Se bilder, skal man bare legge ny gipsplate eller hva gjøres med saken? Det er tørt der.
Gammel fuktskade i taket med fjernet gips, viser råttent, tørt treverk i veggvinkelen under yttertrappen. Veggene er reperasjonsmalt.

Ødelagt tak med brun missfarging og råttent treverk er synlig etter at gipsplater er revet bort under yttertrappen.

Rått, tørt treverk og skadet gips i taket under en yttertrapp, som avslører potensial for fuktskade. Tett vegghjørne etter reparasjon.

Bilde av tak med fjernet gipsplate, avslørende råttent treverk og rester av gips. Det ser tørt ut i området.

Jeg ville nok la det være åpent til høsten og høstregnet, da vet du bedre om det virkelig er tørt. At det er tørt akkurat nå beviser jo ikke så mye.

P
Det er tettet på alle kanter utenpå, blir nok å bytte ut syllene.

Bytt ut, men sjekk først at det virkelig, virkelig er tett. Vann ser ut til å leve etter samme filosofi som Hannibal: "If we can't find a way, we'll make a way."

Du vil ikke måtte gjøre det om igjen om noen år.

P
Nei, men jeg vet hva feilen var om det er idiotsikkert og ble testet i vinter. Håper ikke at bjelkelaget er råttent med.

Ja det håper jeg du kan sjekke? Du vil jo ikke at huset skal rase sammen.

P
Huset raser ikke sammen av den skaden, men unødvendig om gulvet skulle sprekke opp. Jeg har fått hjelp med dette av en fagmannamessig person og kan dermed avslutte tråden.

• Liker
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.