Jeg har en vegg som jeg kaller for skrotveggen. Innkommende service, gammelt tele-stikk, noen antennejævel og mye annet skrot. Helst av alt skulle jeg ønske å bygge inn hele skiten og flytte inn ventilasjonsrist, strøm og nettverk til den nye veggen foran. Men da kommer man jo ikke til det der bak som både jeg og Elevio noen ganger må.
Mitt spørsmål er... Er det noen som har en smart idé på en åpningsbar vegg. En inspeksjonsluke er jo ikke nok og 10 ville bli for stygt.
Bygg i hele altet og gjør det til et kombinert stellerom/garderobe etc etc.
Kreativ kabeltrekking også
Ja den er helt syk. Jeg er helt uskyldig til dette. Greia er den at jeg vil, i størst mulig grad, få en glatt vegg der jeg dessuten kan henge opp ting på.
Ja den er helt syk. Jeg er helt uskyldig til dette. Greien er den at jeg vil, i størst mulig grad, få en glatt vegg der jeg dessuten kan henge opp ting på.
LLyftkran skrev:
Ja den er helt syk. Jeg er helt uskyldig til dette. Greien er den at jeg vil, i størst mulig grad, få en glatt vegg der jeg dessuten kan henge opp ting på.
Visst er det et hjørne?
Forleng den eksisterende veggen og sett en dør på kortsiden, der stikkontakten mm er i dag. Da får du en glatt vegg like stor som "skrotveggen" er i dag, du tjener litt lagringsplass men mister noen kvadratmeter gulvplass.
Visst er det et hjørne?
Forleng den eksisterende veggen og sett en dør på kortsiden, der stikkontakten osv. er i dag. Da får du en glatt vegg like stor som "skrotveggen" er i dag, du får litt lagringsplass men mister noen kvadrat gulvflate
Jo det er et hjørne der. Men det er en lang vegg og jeg trenger så mye plass som mulig. Altså fra høyre i bildet helt frem til målerpanelet tenkte jeg bare å smekke på OBS og Gips 5-10cm fra den eksisterende veggen. Der målerpanelet deretter dukker opp må jeg få inn veggen enda mer, typ 25cm. Dessuten som at den delen må kunne åpnes.
Lengst til venstre i bildet, i hjørnet, står du den der 90-talls løsningen av lyd i alle rom. Den tenkte jeg også å forsøke å bygge inn på et vis... Men jeg tror at den kan dras ut hvis jeg trenger å komme inn bak der.
Kan du ikke sette skyvedører foran, da kan du jo sette dem så nær installasjonene som mulig, du kommer jo uansett til å skru der når de er åpne. Typ noe sånt her:
Kan du ikke sette skyvedører foran, da kan du jo sette dem så nær installasjonene som mulig, du kommer jo fortsatt til for å mekke der når de er åpne. Typ noe sånt her:
[bilde]
Jo kanskje... Problemet blir vel da om jeg vil flytte fram el og nettverksuttak kanskje.
Det går jo an å justere skyvedører etter mål, så hvis du planlegger skikkelig nøye, kan det nok være mulig å kombinere en fast vegg med skyvedører. For eksempel vegg nederste halvmetern og skyvedører derfra og opp, eller hva som passer best.
Et elfa hyllesystem da, skru opp en list i taket eller kanskje på en plyfa du fester på passende vis?
(jeg er ingen snekker kan ikke hjelpe med detaljene )
På den nye veggen foran så vil det henge 3 stk bredbåndsabsorbenter som på bildet nedenfor. Om det hadde vært en vanlig hengslet luke/åpningsbar vegg så innbilte jeg meg bare at det kanskje ville vært lettere å åpne med denne fortsatt hengende utenpå.
Sorry at jeg ikke ga all info før. Men jeg fikk så mange kreative forslag som jeg ikke hadde ventet meg.
Om du begynner med skyvedører fra hjørnet frem forbi elskapet og derfra har en ordentlig vegg. Har du da tilstrekkelig plass for lydisoleringen? De kan sikkert også henges på den fremre skyvedøren, spørsmålet er bare om det går an å få det pent.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.