Hei.

Har et problem med en overvannsbrønn av betong. Det er en del sprekker på den. De kommer vi til å reparere ved å bruke sementfug, tror jeg det heter.

Mitt problem er at vi trenger en forhøyning av brønnen så den kommer i marknivå. Nå tror jeg den er 40 cm under jorden. Hvordan skal jeg gjøre det? Skal jeg støpe forhøyningen eller skal jeg mure den opp? Trenger jeg armeringsjern når jeg støper/murer?
Kan sprekke hvis jeg borer inn armeringsjern på kantene?
Den skal heves med 40 cm.

Har tenkt at man kanskje kan fylle på med mørtel der innerdelen er, så det blir en jevn overflate, og så mure opp brønnen?

Her er bilder av brønnen.

Betong dagvattenbrønn med synlige sprukker, omgitt av jord og pukk. En oransje dreneringsrør vises til venstre. Betongdagvannbrønn med synlige sprekker og omgivende jord. Rørtilkoblinger og grusdekke sees rundt brønnens toppkant, antyder underjordisk installasjon.

L
Kjøp et rør til, tror de er en meter, kapp med vinkelsliper og steinskive, vil bli slitt litt når armeringen kommer, men enklest og best, minst arbeid, tette til med litt sement i skjøten, ingen støping, blir bare problemer

Du mener et rør på 30 cm i diameter. Det er hullets diameter. Har du noen lenke til en byggevarehandel som selger sånne.

Betongrør er på 30 cm i diameter er tunge. Vet ikke om brønnen tåler den vekten.
Har sjekket et selskap som heter Götlunda betong og deres veier 120 kg.

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det med brønnen?

L
M Martin_355 skrev:
Cementrør er på 30 cm i diameter er tunge. Vet ikke om brønnen klarer av den vekten.
Har sjekket et firma som heter Götlunda betong og deres veier 120 kg.

Vet ikke hvordan jeg skal gjøre med brønnen?
Fyll helt opp til kanten på den delen som sitter i bakken og tramp ned rundt så det blir stumt og sett den kappede delen oppå, den holder

ok.

Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.