OK. Takk! Tilverkar luckan selv. Vet ikke hvor man får tak i bussningar men derimot er kulelager lett og billig å finne. :p

Gåsehenger til noen bildør? De er solide men sannsynligvis virkelig dyre som ny reservedel.
Brukt?
Ellers bygge egne.
Jern mot jern med en dråpe olje iblant kan ikke være noe problem. Den luken vil vel ikke flagre som en lerkevinge akkurat?

• Liker
Busster
  • Laddar…
Finnes jo svetsgångjärn. Burde fungere ypperlig og billig.

raveper raveper skrev:
Finnes jo sveisehengsler. Burde funke ypperlig og billig.
Nei, de er ikke laget for den typen belastning (tappen risikerer å bøyes/sveisen kan sprekke) dessuten må man få dem helt rett for at de skal fungere om man bruker dem slik.. (ved vanlig applikasjon glir de på anleggsflaten mellom hannen og hunnen der man har en messingbrikke)

Aksel rett gjennom og lager i rammen? Bør ikke koste en formue.

• Liker
Busster
  • Laddar…
Andreas_kalmar Andreas_kalmar skrev:
Aksel rett igjennom og lager i rammen? Bør ikke koste en formue
Blir vanskelig med gjennomgående aksel i "et hull i gulvet", hvordan få det til? :thinking:

Jeg vet hvordan jeg ville gjort det, litt fristet til å starte opp datamaskinen og kjøre i gang Inventor :geek:

Violina Violina skrev:
Blir vanskelig med gjennomgående aksel i "et hull i gulvet", hvordan få den dit? :thinking:

Jeg vet hvordan jeg ville gjort det, litt fristet til å starte opp datamaskinen og sette i gang Inventor :geek:
“If there is a will, there is a way!” ;)

Man bygger ram og luke sammen og fester i hullet hvis det er stål så sveiser man er det betong så får det bli kjemianker eller misser jeg noe?

Man bygger ram og luke sammen og fester i hullet om det er stål så sveiser man er det betong så får det bli kjemankere eller mangler jeg noe?
Ikke mange mangler her! :D

Ser bare masse løsninger hvor mye skal den åpnes? Om man sammenligner med min kjerre på maskinen så løfter den ca 10 tonn og leder på fettede 60-aksler på 2 punkter da burde en liten luke på 200 kg klare seg på 30mm aksler uten å engang tenke på slitasje om du skal åpne <1000 ganger i året.

Ser bare masse løsninger hvor mye skal den åpnes? Om man sammenligner med min kjerre på maskinen så løfter den ca 10 tonn og leder på fettede 60 aksler på 2 punkter da burde en liten luke på 200 kg klare seg på 30mm aksler uten å engang tenke på slitasje om du skal åpne <1000 ganger i året

Noen bilder hadde vært toppen :D

Det fikser jeg i morgen så fort det blir lyst :-)

• Liker
Busster
  • Laddar…
Gul og grønn metallkomponent på en anleggsmaskin med skruebolter og hengsler, sett på nært hold i et verkstedmiljø.

• Liker
Busster
  • Laddar…
Hva tror dere om denne åpningen? :D

• Liker
claesborjesson
  • Laddar…
Kanskje litt overarbeidet...

• Haha
Busster
  • Laddar…
Klikk her for å svare
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.