21.584 lest ·
59 svar
22k lest
59 svar
Hengsler til TUNG gulvluke!
Gåsehenger til noen bildør? De er solide men sannsynligvis virkelig dyre som ny reservedel.
Brukt?
Ellers bygge egne.
Jern mot jern med en dråpe olje iblant kan ikke være noe problem. Den luken vil vel ikke flagre som en lerkevinge akkurat?
Brukt?
Ellers bygge egne.
Jern mot jern med en dråpe olje iblant kan ikke være noe problem. Den luken vil vel ikke flagre som en lerkevinge akkurat?
Nei, de er ikke laget for den typen belastning (tappen risikerer å bøyes/sveisen kan sprekke) dessuten må man få dem helt rett for at de skal fungere om man bruker dem slik.. (ved vanlig applikasjon glir de på anleggsflaten mellom hannen og hunnen der man har en messingbrikke)raveper skrev:
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Aksel rett gjennom og lager i rammen? Bør ikke koste en formue.
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Man bygger ram og luke sammen og fester i hullet hvis det er stål så sveiser man er det betong så får det bli kjemianker eller misser jeg noe?
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Ser bare masse løsninger hvor mye skal den åpnes? Om man sammenligner med min kjerre på maskinen så løfter den ca 10 tonn og leder på fettede 60-aksler på 2 punkter da burde en liten luke på 200 kg klare seg på 30mm aksler uten å engang tenke på slitasje om du skal åpne <1000 ganger i året.
Andreas_kalmar skrev:
Noen bilder hadde vært toppen
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Det fikser jeg i morgen så fort det blir lyst 
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg
Renovator
· Kalmar
· 3 054 innlegg