Skulle satse på øyner i rammen og øyner i karmen med bolt i mellom, om luken uansett ikke skal henge i hengslene.

T topmount skrev:
Skulle satse på øyne i rammen og øyne i karmen med bolt i mellom, om luken uansett ikke skal henge i hengslene.
Hmmm! :thinking: Nå forstår jeg ikke helt? Tegning? Stikker ingenting opp da? :oops::)

• Liker
UppGiven
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Googlet på Airport access hatch og det virker som det er populært å ha hengsler som består av "tenner" eller hva man skal si på luken. Da har du bare en stang gjennom alt sammen. Se her: [lenke]
Det der var et bra bilde (y)

Busster Busster skrev:
Det der var et bra bilde (y)
Bør bli billig.

• Liker
Busster
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Hmmm! :thinking: Nå forstår jeg ikke helt? Tegning? Stikker ingenting opp da? :oops::)
Typ så her Betongplate dekket med løv, ligger delvis over mosekledd og gresslagt kant.

T topmount skrev:
Typ så här[bilde]
Veldig bra bilde. (y):D

Bare husk å ha en foring av typen messing eller oljebronse i øret, ellers vil det skjære der.

Edit: og en smørenippel så du kan få fett inn i leddet.

Violina Violina skrev:
Tenk bare på å ha en bussing av type messing eller oljebronse i øret, ellers vil det skjære der.

Edit: og en smørenippel så du kan få fett inn i leddet
Kulelager :thinking:

Busster Busster skrev:
Kullager :thinking:
Om du ikke skal åpne luken typ daglig så er det unødvendig dyrt og vanskelig å konstruere så det blir bra.

Violina Violina skrev:
Om du ikke skal åpne luken typ daglig så er det unødvendig dyrt og vanskelig å konstruere så det blir bra.

OK :surprised: Hva har du for erfaringer angående kulelager i slike luker? Er det monteringen som er problemet? :thinking:

Jeg har egentlig ingen erfaring med lager i luker som disse men kulelager ruster, det gjør ikke messing eller oljebrons.

Fotografen Fotografen skrev:
Jeg har egentlig ingen erfaring med lager i luker som disse, men kulelager ruster, det gjør ikke messing eller oljebronse.

OK :D Luken er innendørs! Hva er det som er dyrt da? :thinking:

Busster Busster skrev:
OK :surprised: Hva har du for erfaringer med kulelager i slike luker? Er det monteringen som er problemet? :thinking:
Ikke kulelager i slike luker, men kulelager generelt og konstruksjoner liknende denne luken..

Jobber med å produsere sagbruksmaskiner, og der er det mange tunge luker og lignende..

Busster Busster skrev:
OK :D Luken er innendørs! Hva er det som er dyrt da? :thinking:
Materiale og bearbeiding for at det skal funke å bruke kulelager

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.